Inte sa langt ögat kan na

Behöver Alex glasögon. Alltsa, jag blir nästan irriterad över hur jobbigt det varit för Alex sen sist han var hos doktorn och vi har förberett honom pa att han kanske behöver glasögon. Barnet har perfekt syn enligt hans riktiga doktor.
Med Isabella gick det... sadär. Hon vägrade helt enkelt göra nat. Precis vad jag och Lars hade räknat med. Vill hon inte sa vill hon inte, och när det gäller sant är hon väldigt bestämd. Samma sak hos tandläkaren. Vi fick en liten tillsägelse över att vi inte ska typ lata henne köra över oss och sa vidare och att vi maste vara hardare med henne, men jag tar det med en stor nypa salt. Jag tycker inte att det gar att jämföra hur hon beter sig hos doktor eller tandläkare eller andra personer med hur hon beter sig hemma. För hemma försöker hon verkligen inte köra över oss. Som sagt, en stor nypa salt pa den tillsägelsen!

Kommentarer
Liselotte
2014-03-18 klockan 17:01:08    URL: http://www.fotoliselotte.se

Det låter som om att doktorn och tandläkaren får jobba lite på hur man får barn att samarbeta, snarare än att lägga över ansvaret på er :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin