Gud!

Jag är helt galet trött. Och känner mig stressad i sma bitar!  Vilken helg det har varit.Lördag morgon begav vi oss till L-thal och köpte blommor att plantera pa altanen. Älska var, och jag antar att det är dags att kalla det var med 15 grader+ i flera dagar nu.Efter lunch var vi pa karneval här i byn. Barnen hade jättekul, vi var tillsammans med L och hennes familj. Alex och L hoppade och skuttade och sprang och busade. Efter att karnevalstaget var över gick vi pa barnmaskerad, det var disco och avslutades med konfettislakt, haha. Helt galet. Och ja, det tog fram barnasinnet i alla föräldrar ocksa, och vi var fulla av konfetti när vi kom ut. Jag drog av mig jackan och skakade tröjan. Vänder mig om, tittar pa Lars och fragar "Var är Isabella". PANIK! Vi tittar runt och ser henne inte nanstans, och paniken verkligen kryper genom hela kroppen. Vi är 3 vuxna som gar at varsitt hall medan L's pappa star kvar med barnen. Det tar mig ungefär 1 minut att hitta henne. Hon hade "trillat" bakom bilen ungefär 3 meter pa andra sidan gatan, och väntade pa att jag skulle hjälpa henne upp... Skitunge! Fy vad rädda vi var! Klockan var över 6 när vi kom hem, och det blev snabbt att slänga ihop middag, äta och sen somnade barnen snabbt. Och vi tittade pa "Breaking bad". 2 avsnitt kvar, HERRE! Alltsa, jag är utan ord.
 
Igar begav vi oss hem. Till Liestal. Vi akte vid 12 och sen at vi lunch, mötte upp Oma och Opa, sen var det karnevalstag i tva timmar. I vissa vagnar ger dem ut eller slänger ut godis... Jag har inga ord för hur det var igar. Detta kommer att lata sa illa, men de som känner mig vet mina asikter. Men VARFÖR maste det alltid vara, att de som beter sig riktigt illa (vuxna!) kommer fran samma del av Europa? Det var sa manga vuxna som betedde sig som djur minst sagt! Knuffade andras barn och betedde sig som att ja jag vet inte vad! Alex och Isabella var rent stressde och gratfärdiga, de är inte vana vid att se sant. Helt sjukt. Och aterigen vill jag betona, att jag menar absolut inget illa med det. Jag har absolut inget emot folk som kommer fran andra delar av världen. Tvärtom, vad vore vi utan mangfald? 
Kvart över 7 började eldtaget. Isabella var sa trött att hon somnade. Alex var helt speedad, haha. Har filmat, men hinner inte ladda upp just nu. Vid 9 begav vi oss hem, och väl hemma vid 10 kastade jag och Alex oss i badet. Isabella bara sov, ha. Imorse var vi trötta!
 
Idag aker vi in till Basel. Karneval... haha. Sen far det vara nog för detta aret. Denna veckan är ganska maffig som den är. Karnvel idag, imorgon ska jag pa Turnmorgen med Alex hela morgonen, pa onsdag är det handboll i vanlig ordning, och Lars är borta igen torsdag fredag. Pa lördag beger sig Lars och Alex iväg pa konsert... DA ska jag vila och ta det lugnt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin