Ingen lust

Idag har jag ingen lust att träna, eller göra nat för den delen. Det är gratt ute, och regnet öser ner, snacka om att det paverkar humöret. Men jag tänker bita ihop, svida om till träningskläder, för jag VET ju hur jäkla skönt det känns efterat.

Har ocksa ägnat halva morgonen at att braka med Alex. Jisses, jag visste inte att tonaren kom sahär tidigt. Han är, som jag sagt tidigare, sa himla elak och arg. Han gör allt för att försöka sara mig. Exempelvis när vi var i affären häromdagen började han smafnissa. Alltsa, man märkte att han kokade ihop nat. Sen började det: Mamma, din rumpa är tjock, din mage är tjock, dina armar är tjocka och dina ben ocksa. Sen tittar han pa mig "Blev du ledsen nu", Erm, ok liksom? Men nej, varför skulle det göra mig ledsen, det är ju liksom ingen lögn att jag inte är pinnsmal. En annan dag kom han med en tecking som han gjort till mig med hjärtan och skrivit mamma. Rev sönder den framför mig i sma bitar, sen fragade han "Ar du ledsen nu." Nej, inte för att han rev sönder teckningen, men för att han uppenbarligen kämpar stenhart för att göra mig ledsen. Och ja, ledsen det AR jag, för det är verkligen inte kul att veta att han vill att jag ska vara ledsen? Han brakar riktigt mycket med mig, och skyller ALLT pa mig. Vissa saker värre än andra, nu pratar vi om saker som är helt utom min kontroll, och som definitivt inte är mitt fel. Suck alltsa. Om jag bara visste varför han gör sahär. Fragar honom hela tiden och far samma svar "Jag behöver inte prata med dig" eller "Jag vill inte prata" eller "Jag säger ingenting". Lars tror att det helt enkelt inte finns nan anledning och att det är därför han säger sa, att han helt enkelt inte vet själv varför han beter sig sa. Hoppas bara att det gar över snart!

Kommentarer
Liselotte
2014-02-07 klockan 10:27:45    URL: http://www.fotoliselotte.se

Sexårs-trots? Här hemma har vi en treåring som ena stunden kramar sin bror för att i andra putta omkull honom eller slå honom på huvudet. Mycket bråk om leksaker blir det också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin