Fredag!

Oj vad denna veckan har gatt fort, redan fredag. Och Alex har sportlov nästa vecka, härligt värre. Naja, om det inte gar som förra lovet, he. Vi hade planer pa att aka skidor en dag, men det är för varmt sa det finns typ ingen snö! I-landspoblem eller vad? Jag hoppas verkligen att detta varväder är här för att stanna och att det inte kommer bakslag i mars. Kollar man vädret sa ska det bli helt underbart med solsken pch upp mot 12-13 grader.

Igar var vi pa IKEA och kollade hur stora paketen med barnens säng är. Vi passade ocksa pa att äta eftersom vi var där ganska sent. En sak jag undrar dock, är IKEA ett ställe där man later barnen bete sig hur som helst?? Det var ett gäng med barn i restaurangen som skrek gapade tjöt och sprang som galningar fram och tillbaka och ingenstans sag jag nan som ens verkade reagera pa det, mer än negativt, annat folk som sa till barnen att lugna ner sig. Helt sjukt.

Igar kväll bestämde sig Alex för att han vill lära sig att läsa och skriva. Äntligen! Ger han sig fan pa nat sa brukar det inte vara nagra problem, sa detta kommer nog att ga bra. Satt imorse och kollade pa olika alfabet som man kan skriva ut och hittade ett. Visade det för Alex:
"Titta mamma, A som är orange (apelsin) B som är Feuerwehrauto (brandbil).
Haha, gud alltsa. Det var da jag insag att jag far nog ta ett tyskt alfabet och inte ett svenskt!

Men nu ska jag göra vafflor. Det är varan fredagslunch. Egentligen ska jag ocksa träna, men jag vaknade med san jäkla huvudvärk imorse att det känns som att jag tar en vilodag idag. Sa far man göra ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin