När det inte funkar längre

Jag har länge, av olika anledningar känt mig väldigt stressad i hela kroppen. Vaknar pa morgonen med hjärtklappning och huvudvärk, handsvett och dyligt. Gar runt hela dagen i ett moln av stress ungefär, och jag som alltid haft ordning och reda pa saker och ting känner att jag ibland nästan tappar kontrollen.

Det jobbigaste är att barnen brakar sa mycket med varandra! Alltsa, det är fran morgon till kväll. Visst tycker de om varandra ocksa, men när de väl börjar braka sa är det sa jäkla jobbigt. Igar satt jag och Lars ner och pratade om hur vi ska göra, och det finns bara en lösning. Det är dags att ge upp varat kontor *snyft*. Alex far flytta in där, och barnen far ett rum var. Dela lite pa dem och se till att de far varsinn fristad sa att säga. Lars far flytta ut i vardagsrummet med sin dator, och eftersom Isabella kört ut mig fran kontoret för nagra veckor sedan ända sa är det ingen större ändring för mig. Isabella far ha "sin" dator pa sitt rum. Vi inser liksom att tiden kommer väldigt snart att barnen behöver varsinn dator. Helt galet.
Pa lördag beger vi oss till IKEA och köper ett skrivbord till Lars och ett till Isabella, sen börjar vi sakta med projekt flytta runt. Detta känns riktigt bra!
 
Nat som ocksa kändes riktigt bra var telefonsamtalet jag fick i morse. En av mammorna fran Alex Kindergarden ringde. Först undrade jag vad i hela friden Alex har hittat pa, men hon ringde bara för att säga att jag uppenbarligen gjort den bästa födelsedags znunin nansin! Helt surrealistiskt telefonsamtal, där hon prisade mig till skyarna, berättade att barnen hade kommit hem i fredags eftermiddag (hon ringde för manga andra mammor) och sagt berättat om "ananasen" och varit helt uppspelta över den. Jag vet inte om det gar att första hur jag madde efter det samtalet! Oj alltsa, det kändes SA HIMLA BRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin