Tandläkaren

Idag var en lang förmiddag. Fy, det känns inte alls rätt att släppa iväg Alex ensam till tandläkaren. Eller ensam och ensam, fröken och alla de stora barnen var ju med ocksa. Men det hade gatt jättebra. Typ. Haha. Jag bad Alex berätta om hur det var och det lät ungefär sahär "Jo mamma, jag var sist. Allra sist. Och vi fick inte äta nat förrän vi varit inne hos tandläkaren. Som tur var kunde jag äta nat när jag kom tillbaka till Kindergarden". Haha. stackarn. Pojkar och deras magar. Men om det var hans största bekymmer sa antar jag att allt annat gick bra, fniss.
Jag var ju lite osäker pa detta med tandläkare och doktor, men inser att jag maste anpassa mig till hur det gar till här. Pratade med bade Lars och L's mamma, och ingen av dem kan ens komma ihag att de nansin hade mamma och pappa med sig pa sana kontroller. Maste ju tillägga dock, att detta är bara ren kontroll. Skulle det visa sig att Alex behöver uppföljning hos doktor eller tandläkare sa far vi en rekommendation som vi sen tar med oss till varan husdoktor eller tandläkare, och da far vi alltsa följa med. Typ för vaccinationer, laga hal, fixa glasögon, ja sana större grejer.
 
Nu ska jag snart ga och sova. Lars är iväg och kommer hem imorgon. "Generalsmöte" kallas det, men när jag fragade om det är en dalig ursäkt till deras fruar för att fa supa till pa en torsdag sa sag han lite skyldig ut haha. Far se hur han mar imorgon helt enkelt. Jag passar pa att lägga mig tidigt, vi har en laaang natt bakom oss. Isabella fick jätteont i magen och sov inte manga timmar mellan varven om man säger sa. Stackarn har knappt kunnat sitta idag. Inatt hoppas vi att det gar bättre, framför allt för den lilla bakens skull.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin