Doktor och massage

Igar fick vi hem brev fran Kindergarden angaende Alex 6 ars kontroll som är i slutet av manaden. Alla "stora" barnen gar tillsammans. Och det var sa manga fragor som kom upp i mitt huvud. Först och främst sa är det trots allt ett par manader kvar tills Alex faktiskt fyller 6. Men det jag reagerade pa mest är att de ska ga dit ensamma. En fröken följer med, men med tanke pa tystnadsplikt och patientsekretess sa far ju hon inte följa med in. Alex far alltsa ga in och klara sig helt ensam. Nu är det förvisso "bara" väga och mäta, kolla syn och hörsel, sprak och motorik. Men ända. Dessutom är det inte hos "varan" doktor utan hos skoldoktorn. Jag tycker det känns alldeles för tidigt att släppa iväg Alex ensam till doktorn! Men jag skrev till L's mamma igar och fragade henne hur dem ska göra och hon tyckte inte alls att det var konstigt pa nat sätt. Uppenbarligen är det sa det funkar här? Pa fredag ska Alex dessutom till tandläkaren. Aterigen ensam.... Alla Kindergarden barn mts upp i parken i byn, sen sorteras de in i grupper om vilken tandläkare de har, och sen gar en fröken med varje grupp. Sa inte nog med att Alex ska ga ensam in pa undersökningen, det kan mycket väl vara sa att han inte ens far sitta i väntrummet med sin fröken. Aterigen tycker jag att det är pa TOK för tidigt att lata Alex ga ensam till tandläkaren! Men, det är bara till att bita ihop. Det är ju sa dem göra här... Men fy vad jag tycker att det känns jobbigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin