Mandag morgon

Jag tycker att man läser pa manga ställen, Facebook och bloggar om folk som har mandagsangest. Har aldrig riktigt förstatt det, personligen älskar jag mandagar! Uppvilad efter helgen, oftast redan planer för nästa helg= nat att se framemot (i varat fall kommer Malin och Michael hit nästa helg). En hel vecka framför en där man hinner göra allt sant som man skippar pa helgen. Ja, ni fattar.

En grej som inte känns lika positiv är varan tandläkar erfarenhet. Helt ärligt sa börjar jag bli ganska less. Först och främst kaosmorgonen med Alex. Precis innan jullovet fick han papper med sig hem att de vill att han ska komma tillbaka och de ska plasta en tand. Jag har liksom haft angest att han hade ett hal (den kaosmorgonen var ju ren kaos och jag fattade kanppt hälften i alla stress). Pa pappret Alex fick hem stod det inget om nagra hal. Sen förra veckan ringde de fran tandläkaren och sa att det är dags att boka tid för att fixa de tva "Lochli"= smahal. Va i hela friden liksom? Har han hal eller inte? Sen fragar hon vilken tid som passar, och jag säger gärna torsdagar. Nej, det gick inte alls an, da säger jag, vilken eftermiddag som helt, men absolut inte tisdagar. Da föreslar hon den 29 januari. Gissa vilken veckodag det är....! Helt otroligt. Sen började jag googla exakt vad det innebär att plasta en tand, och det star klart och tydligt att man gör det pa en "problemtand" d.v.s en tand som löper risk att fa ett hal, och att man gör det för att förebygga. Sa nu vet jag inte ut eller in. Det enda jag vet är att det är inte ok att en 5aring har ett hal (om han nu har ett) för det är enbart mitt och Lars fel att vi inte har borstat ordentligt! Sen har de fortfarande inte hört av sig till mig som de sa angaende halet jag har i min visdomstand. A andra sidan, kan man väl knappt veta om det finns där eller inte, suck. Jag valde just denna tandläkaren enbart för att hon är svensk, men sa som det ser ut nu träffar jag henne aldrig ända, sa da kan vi ju lika gärna byta till en bättre organiserad!

Nu är det dags att köra ett träningspass, idag blir det "Calorieburner", drygt 350 kalorier pa 30 minuter. Wish me luck!

Kommentarer
Jenny
2013-01-14 klockan 10:38:07

Är det en tand som han kommer att tappa snart? I så fall känns det som att det bara är ett sätt för tandläkaren att tjäna pengar.... Småhål ska ju laga sig själv, om man borstar tänderna ordentligt.

Svar: Det är en mjölktand, kindtanden längst in, i överköken. Sa ja, den kommer väl att trilla ut inom 2 ar eller sa skulle jag tro? Har dock inte alls bra koll pa när just dem trillar ut?
Annika Zimmerli


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin