Fullbokat!

Snacka om att vi har nästan aprilväder här. I söndags var vi ute pa en härlig nästan varpromenad, sag de första vintergäck(arna?) och snödropparna. Pa kvällen började det snöa, och när vi vaknade pa mandag morgon hade det kommit nästan 2 dm nysnö. Som senare pa eftermiddagen var helt bortregnat, fanns knappt ett tecken pa att det överhuvudtaget hade snöat. Igar var det galen storm och regn, varvat med solsken för att bytas ut mot snö pa kvällen. Helt galet! Idag ska det snöa en del igen, men jag hoppas att det kommer i eftermiddag eftersom Alex har skogsmorgon.

Imorgon ska jag till frisören, har bokat tid till bade mig och Isabella, Far se om Isabella blir klippt, hon tittade pa mig och sa NEJ MAMMA direkt när jag parkerade utanför frisören. Jag hade i tankarna hela tiden att inte boka in en torsdag eftersom Alex är ledig pa torsdagar och det är lättare att ga utan honom. Och kommer ut och har bokat tid pa just en torsdag. Kan nan stava förvirrad mamma? Naväl, jag har varnat Lars att halla morgonschemat lite öppet imorgon, och att i allra värsta fall om det inte alls funkar sa far han helt enkelt komma och hämta ungarna.
Pa eftermiddagen är det planerat att vi beger oss till badet med M och J, men det händer ganska ofta att sana planer försvinner nanstans, sa vi far se. Men klockan 4 kommer Lars hem och da beger vi oss iväg och hämtar vara nya köksmöbler. Oj oj oj vad vi längtar!
I helgen kommer Oma och Opa hit pa kaffe, och vi ska spela kort, hehe. Fick höra att det är dags att jag lär mig att spela Jazz, ett schweiziskt kortspel som, om jag förstatt rätt paminner om bridge. Nästa vecka beger sig Lars till Österrike, och i helgen aker vi pa karneval, Lars och Alex längtar galet mycket. De sitter pa Youtube och tittar klipp och blir helt saliga. Veckan efter har Alex februarilov, och da beger vi oss till grannbyn och barnkarneval. Ja, jisses, det är inte lite vi har i kalendrarna för tillfället!

I mandags var Alex hos tandläkaren. Har haft angest över det ett tag, eftersom jag inte varit säker pa om han hade hal eller inte. Och jag tycker, som jag sagt innan, att det är fan inte ok med hal i tänder hos en 4aring, för det är helt och hallet jag och Lars som gjort nat fel da. Jag tog med mig Lars just för att inte ha nagra missförstand, och för att hjälpa till med barnen. Väl där visade det sig att han har tva sma hal i bada kindtänderna, MEN, det är inte varat fel! Uppenbarligen har Alex väldigt väldigt djupa skaror i sina tänder, och som tandläkaren sa när vi fragade om det finns nat vi kan göra, att det är helt enkelt hans anatomi som ser ut sadär, och att det är i princip omöjligt att förebygga hal när det ser ut sadär. De borrade och sen plastade de tänderna, för att fylla över skarorna sa att det inte blir fler hal. Nästa manad tar de kindtänderna i underkäken, i förebyggande syfte eftersom de ser likadana ut med skarorna. Alex var jätteduktig och sa inte ett knyst. Vi var verkligen verkligen stolta föräldrar när vi kom ut!

Nu är det dags för mig och Isabella att slänga oss i ett bad. Atminstone kan hon ha rent har när vi försöker oss pa att klippa det imorgon... hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin