Sen sist

Jag har tänkt uppdatera bloggen i flera dagar nu, men det blir inte av. Har ocksa inte matt bra. Helt ärligt har jag nog aldrig matt sa daligt som jag gjort denna veckan. Men äntligen börjar huvudvärken ge med sig. Fast istället har den flyttat ner i magen (kan man ha hjärntumör i magen??). Jag har sa sjukt ont i magen att jag knappt kan sta upprätt, har sovit riktigt daligt inatt för att det har krampat sig sa. nästan som värkar faktiskt. Att det är stess (och angest?) jag upplever känns ganska uppenbrt vid detta laget...

I torsdags hände dock nat roligt. Jag satt ute pa altanen och typ alla ungar i hela omradet var ute och lekte. Kommer tva "unga" män gaende, och jag hör att de pratar engelska. De passerar, tittar lite fragande pa mig och säger "Grüezi". Jag hälsar tillbaka, och tillägger att det är ok med engelska ocksa. Ena killen hajjar till och fragar var jag kommer ifran. Serige svarar jag, och da skattar han och fragar var i Sverige. Lund svarade jag. Da ser han nästan förskräckt ut och fragar pa svenska (haha) var i Lund. Fäladen sa jag (lättare sa). Ja da kommer han fran Gunnesbo! Hur stora är oddsen liksom? Jag fragade om de ville sitta ner och ha nat att dricka och själklart ville dem det. Sen pratade vi i säkert 1 timme eller sa. Och jag fick en bok, alldeles gratis. "The book of Mormons" haha. Ska läsa lite i den och pa tisdag kommer de hit igen. Alltsa, nej, jag ska inte bli mormon, men de var faktiskt trevliga att prata med! Men det bästa var nog alla grannbarnen som bara stod och glodde. Inte nog med att "karlarna" pa altanen pratade mitt sprak, den ena var ocksa mörkhyad... Tror det var det mest spännande som hänt här hela sommaren. Ja, och uppenbarligen hade Isabella gatt runt och sagt att det var min kusin, haha?
 
Idag var vi en stund pa Zoo, barnen börjar äntligen uppskatta det. Efter det begav vi oss till shoppingcenter och handlade lite. Alltsa, Isabella borde starta nan sida typ Badtasteforkids.com. Hon väljer sina kläder själv, och hennes smak är ... Hemsk, haha. Nu lägger jag mig inte i vad hon vill ha, men ibland maste jag fa säga ifran, haha. Dessa byxorna och denna tröjan sa jag STOPP pa.  
Imorgon beger vi oss pa Fordonsmuseum, ska bli spännande!
 
Igar när jag tränade fick jag en idè. En san grej jag bara inte kunde släppa. Planterade den hos Lars när vi at middag, och ja, han tyckte minst lika mycket om den. Kollade upp det praktiska, och allt klaffar perfekt. Ah, vi längtar!
 
(Och jag hoppas ni förstar att det med hjärntumör i magen var ett skämt....?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin