Att visa snoppen

För en stund sen kom jag hem efter en PW. Alex, L och de två grannbarnen är vid lekplatsen. Jag sätter mig på altanen och andas ut lite. Hör hur den ena grannflickan börjar hetsa Alex att visa snoppen, "Jag lovar att inte skratta". Genast instämde de två andra flickorna och det tog inte lång tid innan jag hörde fnitter. Det var ungefär då jag sprang in till Lars och berättade vad som försiggick. Vid detta laget hade även L blivit hetsad att visa sin snippa...
Jag vet inte hur jag ska reagera. Vi hade en diskussion med Alex om att han ska inte visa snoppen för vem som helst. Men är det verkligen ok att en 8åring hetsar en 5 och 6 åring att visa sina privata delar? Jag har verkligen ingen bra känsla i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin