Äntligen

För första gangen pa nagra dagar hinner jag faktiskt sitta ner och vila mina fötter. Jisses vad dagarna gar snabbt!

Pasken kom och gick. Torsdag kväll hade jag och Lars planerat att bara ligga pa soffan och glo pa Farscape, lägga ungarna tidigt. Det var en fin melodi av svordomar som kom genom min mun när jag tittade ut genom fönstret när jag lagade mat och sag varat oväntade besök, hehe. Lars pappa med fru kom med "Osternest" till barnen och eftersom jag hade planerat middag sa att det skulle bli rester över till lunch pa langfredagen sa var det med ett LEENDE som jag fragade om de kanske ville stanna pa middag? Självklart ville dem de, sa Lars sprang ner i källaren och hämtade vin, och efter maten lyckades jag till och med hitta lite bortglömd glass i frysen till dessert. Kan ju säga att middagen var trots allt lyckad och väldigt uppskattad. Jag och Lars lyckades ocksa slänga oss pa soffan, om än lite senare än vi tänkt.

Langfredag akte vi hem till Oma och Opa pa raclettemiddag, mumma! Vi pratade en del om varat stundande Sverigebesök, och jag kan ärligt säga att Svärmor, hon längtar, kanske till och med mer än jag gör, hehe. 
 
Paskafton tillbringade vi i Langenthal, vi at lunch ute och bara stosade runt. Det behövs ibland det med.
 
Paskdagen tog vi en tur ut med bilen. Jisses, I like it! Även om det ibland känns som att man sätter sig i ett rymdskepp eller nat, hehe. Vi landade till slut i Interlaken och hittade en lekplats som barnen älskade. 
 
Annadag pask akte vi pa utflykt. Och pinsamt nog kommer jag inte ihag just nu vart vi akte, haha. Eller jo, Rheinfallen saklart! Jisses, snacka om att ha dalig koll pa läget, haha. Rheinfallen var överväldigande, och barnen tyckte det var jättespännande. Alex lyckades saklart springa iväg fran mig och lyckades nästan trilla över och i vattnet. Orkar knappt skriva om det, för det är san scen som verkligen spelar upp sig som en mardröm pa kvällarna. änk om...
 
Imorgon aker Lars in till Basel pa möte, sa jag och kottarna aker snalskjuts med honom och beger oss till Zoo en stund. Tror de behöver springa av sig lite. Sen hämtar Lars upp oss och vi äter lunch ute nanstans. 
 
Nu är det dags att rusa vidare. Middagsmaten kallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin