Vilken kaos!

Idag var det ju dags för Alex KG tandläkarbesök. Visste inte riktigt vad jag kunde vänta mig sa vi var ute i god tid och kom dit redan kvart i 9. Redan da var det kaos! Barnvagnar och cyklar överallt utanför, och när vi kom upp till tandläkaren kom vi knappt in för att det var sa mycket barn, helt sjukt! Allt var sa daligt planerat, ingen organisering alls, och det var manga irriterade föräldrar där vill jag lova. Snacka om att jag blev glad när Alexander blev kallad kvart över 9 (jag hade liksom förväntat mig att sitta i flera timmar!), men väl inne blev jag bara mer irriterad. Hörde hur tandläkare sa till sköterskan att han har fraktur pa sina framtänder och bruna prickar pa en kindtand som var begynnande(?) karies, Men hon sa inte mycket till mig? De var liksom sa stressade med alla barnen där ute att det var liksom tack och hej? Jaha? Och vad exakt betyder de sma bruna fläckarna? Kan vi borsta bort det? Och fraktur pa framtänderna? Jaha, vad innebär det? Nat vi maste kolla upp? Nej fy vad irriterad jag är!
Nu, turligt nog sa har jag och Isabella arlig kontroll om tva veckor, och da ska jag prata med min tandläkare (som dessutom är hon som äger praktiken) och fraga om hon kan titta pa Alex tänder en extra gang och berätta exakt vad som star till. Utan stess, och utan 30 ungar ute i korridoren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin