Ny bil, ny lön, nytt jobb

Ja, självklart är det inte mig själv jag pratar om. Nej, Lars har blivit befodrad, jippie! Han har nu ungefär den högsta positionen han kan ha inom just den delen av företaget, nämligen "direktör". Direktär later sa jäkla löjligt, men jag hittade ingen bättre översättning. Helt enkelt, sa tar han över hela företaget med allt vad det innebär! En väldigt väldigt bra position med tanke pa hans alder, och det visar ju ocksa hur väldigt duktig han är! Naja, lite ära far jag väl ta at mig jag med, och säga att det visar ju ocksa att jag gör ett bra jobb här hemma sa att han faktiskt kan lägga mycket energi pa jobbet. Right, hehe.
Med nytt jobb kommer ny lön, det säger vi inte nej till! Dessutom far Lars en extrabonus, nämligen en ny bil, all inclusive. Vi snackar alltsa att ha allt betalt, bilen, bensin, service, försäkring, ja allt vad det innebär att ha bil. Nu ska Lars bara hitta en bil han vill ha, hehe. Men eftersom bonusen vad gäller bilen är väldigt hög sa ska han nog lyckas hitta nat. Men det tar ett bra tag innan den nya bilen kommer, vilket jag bara tycker är bra, eftersom det innebär att jag tar over den andra bilen. Vilket innebär att jag maste ta körkort, snarast!

Nu vet ni iallafall vad "hemligeheten" har varit. Lars är just nu pa ett möte där hans chef gör det officiellt, och det kändes ju lite dum om jag skulle skriva om det tidigare. Inte för att jag tror att de hade fatt reda pa det, men ända! Vi är mer än glada här hemma, men samtigt känns det lite nervöst. Med tanke pa bil, rejält lönelyft och alla andra förmaner sa känns det ju ocksa som att det begärs en himla massa tillbaka. Men det far vi ju ta som det kommer! Men han är bra min man, riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin