Trött

Idag är jag helt vansinnigt trött, nästan sa att det är pinsamt. Förstar egentligen inte varför, jag har sovit som en stock hela natten, gick och la mig relativt tidigt (halv 11) och barnen har sovit som änglar de med. Jag kanske helt enkelt har sovit för bra, hehe. Fast jag lider av ingen lust att göra nat syndromet ocksa, och sitter och slass med mitt daliga samvete om att bara ligga hemma pa soffan med barnen i eftermiddag och glo pa en film. Vet inte varför jag far sant daligt samvete egentligen, vi gar ju trots allt ut och promenerar mellan 90 minuter till 2 timmar varje dag, och oftast är vi ute pa altanen eller lekplatsen beroende pa väder. Att man sa lätt far angest för att det är fint väder och man känner att man maste vara ute och hitta pa nat!

I övermorgon kommer äntligen varat efterlängtade besök. Jag tror att jag har nämnt nan gang sadär att vi längtar, fniss. Alex har redan bestämt vem som ska sova i hans säng (Hans, vem annars?) och Isabella gar runt och säger Katinna och Annetta hela tiden. Hans säger hon med värsta tyska dialekten, med lang betoning pa a:et later jättekul. Och Roland blir Lolland.

Igar pa Coop hittade jag världens tjusigaste blommor, svarta petunior. De bara r
opade mitt namn där de stod, och blev fint planterade tillsammans med mina rosa klematis. Naja, jag hoppas atminstone att de far blommor och blir rosa!

Nu är det dags att bege oss ut. Allt för att kunna njuta av en eftermiddag pa soffan- helt och hallet med gott samvete (eller det är atminstone vad jag försöker intala mig själv!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin