Vilken helg!

Ja, vilken helt underbar helg vi haft. I fredags var det ju gardsfest, och det var verkligen supertrevligt, jag och Kottarna gick inte och la oss förrän halv 11 (och självklart vaknade de kl 7 morgonen efter som vanligt). Lars satt uppe en stund extra med grannarna. Vi grillade och pratade och "lärde känna varandra". Det är lustigt att vissa av oss bott här tillsammans i nagra ar nu, men vet knappt vad vi heter? Men nu vet vi, och det var manga som tyckte det var otroligt häftigt att jag pratar bade engelska svenska och tyska? Det var manga som tittade fascinerat när jag satt och pratade svenska med barnen, vände mig till Lars och fragade Lars nat pa svenska för att i nästa sekund vända mig till nan granne och svara pa en fraga pa tyska. Jag ser väl kanske inte det "speciella" i det just för att jag själv är sa van vid att det är sa det är. Vi har iallafall manga trevliga och intressanta grannar, och jag hoppas verkligen att det är nat som kommer att upprepas med gardsfester!

I lördags var det ju tänkt att vi skulle aka till Bern, men tanken pa att köra tva timmar (1 timme dit, en hem) kändes inte alls lockande bara för att fönstertitta, sa vi akte in till grannbyn och at lunch och handlade lite där istället. Jag köpte lite blommor till altanen, däribland oleander. Sen när jag kommer hem för att googla skötselrad sa ser jag att de är extremt giftiga?? Nan som vet nat om det? Min första instinkt är att kasta bort dem eller ge bort dem till nan?

Igar kom Oma och Opa och faster hit pa middag och det var trevligt som vanligt. Alex visade upp sin skola (killen längtar sa galet mycket att jag inte vet hur jag ska fa tiden att ga snabbare!) och vi satt mest bara ute pa altanen och njöt av iskalla vindar och nat som kändes snarare som sensommar väder.

Om dryga 2 1/2 veckor kommer Madde och Andreas hit. Shit vad jag längtar! Och det ska bli sa skönt att ha barnvakt, haha. Skämt asido, men det ska bli skönt att kunna fixa saker utan att vara helt beroende av Lars att göra det och att man maste göra det pa helger. Helt ärligt, testat att putsa fönster, eller bara ställa ner saker i källaren med tva barn som "hjälper" till? Vi har manga och roliga planer, far se hur mycket vi hinner med, hehe. Lars mamma fyller ar sa vi ska iallafall dit pa middag, och sen nagra dagar senare är det 1 augusti, och da blir det mys hela dagen, det längtar jag efter riktigt mycket, 1 augusti är helt klart en av mina favoritdagar pa aret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin