Plötsligt händer det

Varning för text som kan verka äcklig för vissa, tror man maste ha barn för att första vissa saker, hehe.

Idag kom genombrottet som vi väntat pa, Alex har bajsat pa toaletten! Han har inte haft blöja pa sig pa en vecka nu (mer än pa natten och när vi gar ut längre sträckor) och än sa länge har det bara hän 2 olyckor (även om jag tror att de var lite med vilje). Och alldeles precis kom Alex och ville ha en blöja för att han behövde bajsa. Förklarade och bad honom om vi skulle testa pa toaletten först, och lovade saklart en blöja om det inte skulle funka. När vi väl var inne pa toaletten och det sa plopp vet jag inte vem som var mest förvanad, jag eller Alex? Men vilken lycka, detta gar ju sa bra! 
Det sitter säkert nan där hemma och inte alls förstar varan lycka, Alex är trots allt sa "gammal" att han borde vara pottränad vid det laget, men ja ibland blir det inte sa. Och vi är inte mindre stolta över Alex om han är 3 1/2 eller 2 1/2, för oss är det en stor grej oavsett! 

Nu tänker jag slänga mig pa soffan en stund, sen blir det promenad till Coop och sen tänker jag slänga mig pa soffan igen. Jag har bade ont i magen, bröstet och huvudet och behöver ta det lite lugnt. Imorgon är det lekis, pa lördag ska vi (förhoppningsvis) handla en matta, pa söndag ska vi till Svärpäronen pa lunch. Pa tisdag ska bilen in pa service, och jag börjar skolan igen. Pa onsdag ska jag till doktorn för kontroll och pa fredag ska vi pa 60ars kalas. Phew! Ligga pa soffan en stund känns som en bra idè!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin