Nu sa

Idag var vi ju som sagt iväg och köpte matta, det blev denna. Det enda negativa? 10-12 veckors leveranstid. Helt ärligt? Görs den pa Mars eller vad är det fragan om? Men eftersom vi inte gör hela rummet förrän i mars/ april nangang sa kan vi ju vänta. 
I varuhuset där vi beställde mattan hade de en utställning med "märkes" möbler. Vi sag en soffa, eller atminstone tror jag att det var en soffa, för det nätta priset av 75.000 chf, dvs drygt 525.000 sek. Helt sjukt, och ful som stryk var den (saklart).
Vi har ocksa diskuterat lite om barnens födelsedagar, det är manga kalas pa g denna varen, manga i familjen som "nollar". Att ha tva kalas för barnen med typ 1 manads mellanrum känns lite meh. Sa nu har vi kommit fram till den ultimata lösningen. Vi har ett stort kalas, för bada barnen i mars, sen pa Alex födelsedag sa aker vi iväg över dagen och överraskar honom. Behöver jag nämna vart vi tar honom... hihi? Jag är ganska övertygad om att han hade älskat att fa komma dit igen!

Dagens mindre roliga var när jag lagade mat och Isabella satt vid datorn och tittade pa MMCH, och somnade framför datorn... Pang sa det när huvudet lyckades smälla till i kanten, och jag for genom lägenheten. Fy fan vad jag avskyr ögonblicken innan man vet hur det gick (jag hörde ju bara smällen). Nu har hon ett stort blamärke pa kindbenet och ett langt rött märke över hela ansiktet över ögat. Stackars liten! Men det gick över snabbt och jag tror det hjälpte lite med Alex ojande och hojande, hehe. Han var nog ganska stolt över att Lillasyster var "lila".

Imorgon ber vi oss hem till Lars mamma pa middag, och jag tar med mig dessert, muffins med lönnsirap och makadamianötter. Sjukt goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin