Dagens diskussion

Idag är det torsdag. Ledig torsdag.

Alex: Mamma, ska vi ga till skola nu?
Annika: Nej, du är ledig idag, imorgon ska vi dit.
Alex: Men mamma, jag ÄLSKAR skolan.
Annika: Jag vet att du älskar skolan, men den är stängd idag.
Alex: Ok. Vi väntar lite.
Annika: Nej, vi väntar inte lite, vi väntar tills imorgon.
Alex: Men mamma, jag ÄLSKAR att vänta lite.
Annika: Jag vet Alex, men skolan är stängd idag.
Alex: (ç=*%(=ç*&(=ç%(ç%(ç%((%(%(=(&%(%(=ç%=(%&

Upprepa den konversationen ungefär en 10 ganger sa har ni min morgon, hehe. Ikväll är det föräldrarmöte, som Lars far ga ensam pa. Det är liksom mer logiskt att han gar dit som förstar mer än vad jag gör, eftersom vi bada inte kan ga. Det är sana här dagar som jag önskar att vi hade MIN familj nära, för det är inte direkt att vi har nan annan som kan ta hand om barnen (vill liksom inte be Svärmor köra hit i 45 minuter, stanna i kanske 45 minuter och sen köra hem igen). Lars ska ocksa prata med fröken ikväll om det är ok att Alex börjar ga torsdagar ocksa, atminstone efter lovet.

Nu är det dags att träna. Om Alex later mig ta kontroll över TV:n vill säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin