Höst i Sverige

Nu är vi tillbaka i Schweiz efter ett par rent underbara höstiga dagar i Sverige. Vi har haft otrolig tur med vädret, det har varit underbart höstväder alla dagar.

Vi hade ett otroligt fullspäckat schema framför oss, men han med att besöka nagra lekplatser pa förmiddagarna.

Vi landade i Sverige pa mandagen, pa tisdagen gick jag pa thaimassage. Och nej, det var nog inte riktigt min grej, en vecka senare hade jag fortfarande ont i ryggen, inte bara muskler utan även i skinnet(!). Nästa gang far det nog bli vanlig hederlig massage istället, fniss. Pa onsdagen begav jag mig till ett efterlängtat besök hos frisören och kom hem jättenöjd. Dagen efter tvättade jag haret och var inte längre lika nöjd... Hockeyfrillan är tillbaka, pa mitt huvud, och slingorna som jag betalde en halv förmögenhet för var typ borta? Det enda jag bad om var att kunna sätta upp haret i en svans, och nej, inte ens det funkar. Min rädsla över att klippa mig i Schweiz är iallafall borta, för mycket värre än sa det ser ut nu kan det inte bli!

Onsdag kväll bjöd även pa besök hos finaste Johanna och Pierre, i deras underbart mysiga lägenhet. Det bjöds pa smarrig mat och en massa prat.

Finaste Johanna är en san människa som ALLTID blir bra pa bilder. Jag däremot, inte lika ofta.

 

Stor fascination över akvariet.

 

Pa torsdagen begav vi oss tidigt uppat landet med slutdestiantion Längjum. Vägen upp dör var full med minnen för mig, att man kommer ihag vissa saker sa väl? Hus vi passerade som jag kom ihag, och snacka sentimentalitet när vi passerade Kungsbacka och där stod han, som vanligt, Mario gubben! Mindre kul var det att Isabella blev aksjuk och kräktes (dumma svenska bakatvända bilbarnstolar!), sa när vi mellanlandade hos Kusin i Lerum var det ungefär hej vi maste tvätta oss och byta kläder som gällde, hehe. Men när det var gjorde bjöds det pa smarrig lunch och en promenad till en otrolig lekplats!

 

 

Efter nagra timmar i Lerum körde vi den sista biten upp till Längjum, med en gps som inte riktigt ville vad vi ville, och efter guidning av Hans hittade vi till slut fram. Och oj, vilka underbara dagar vi haft, perfekt väder, underbart sällskap och en massa god mat.

 

 

Lilla Bäckebo, där vi bodde hemma hos Hans och Katarina. Barnen älskade det, och jag tror nog att bade Hans och Katarina och Agneta och Roland tyckte om det med. Och självklart även jag och Lars!

 

Isabella hittade fagelbadet, hihi.

 

Pa fredagen begav vi oss pa en langutflykt och han med att besöka bade Vänern, Kinnekulle, blev bjudna pa en riktigt god lunchbuffè, ett besök i Lidköping och en snabbis i Vara. En riktigt bra dag med andra ord.

 

Vi tittade pa ett gammalt vikingaskepp, Sigrid Storrada. Jag älskar sana saker, gammal historia ger mig rysnignar av, ja jag vet inte vad, lycka kanske. Att tänka tillbaka pa hur det var just DA, det är häftigt!

 

Finaste Bäbilla

 

Halva varat härliga sällskap

 

Fika i Lidköping, en stad som ger mig trauma fran när jag var liten och Skrättgubben. Lang historia, hihi.

 

Väl tillbaka var det en lugn eftermiddag kväll med bus lek och mys som gällde.

 

Hans och Katarina hade hönor, som barnen totalt älskade. Alex samlade ägg pa morgonen, och bar försiktigt in dem till Katarina, Isabella hon mest jagade hönor.

 

Lördagen bjöd pa besök av Kusin och Isac, och barnen busade och hade kul. Men innan dess, hjälpte Alex till att klippa gräset.... LYCKA!

 

 

 

 

Isabella "klappar" sin syssling(?) Isac. Det är inte ofta hon känner sig äldre, hihi.

 

Lite senare blev hönorna utsläppta, och barnen var helt till sig, även om Alex tyckte att det var lite jobbigt i början att de "rymde"

 

 

 

Vi begav oss tillbaka ner till Skane pa mandagen, och hann med bade det ena och det andra, besök hos Syster i hennes nya lägenhet, en sväng hemma hos Nana och Björn pa supersmarrig äpplepaj, och en sväng i Västra Hamnen.

 

 

Isabella fjäskade in sig ordentligt hos sin morfar, och det var mycket bus och lek med bade mormor och morfar. Allt som allt har vi haft en helt underbar höstsemester i Sverige, även om hemfärden var mindre kul (sena tag, värsta landningen EVER, fy fan vad läskig den var, men det far bli en annan historia) och att vi akte hem en dag senare än jag trodde (det var en lite genant Lars som väckte mig sent pa onsdag kväll och berättade att flyget inte gar förrän fredag, och inte torsdag som jag var mentalt inställt pa, hehe).

 

Tack alla underbara människor som gjorde varan semester sa himla bra!


Kommentarer
Johanna
2011-10-10 klockan 17:30:10

Fina du<3 Vilka underbara bilder från resan.

Fast att jag alltid blir bra på bilder, jag tror nog att detta var undantaget som bekräftade regeln:) Men du blev bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin