Världens gladaste kille

Helgen som arit har varit en mysig helg. I fredags var Lars ute pa sin första julmiddag, nu är det bara nagra stycken kvar. Ja, han ska ga pa alla, ja, jag far 1000 kronors Nivea sponsring för att byta ut allt mitt smink som plaster pa saret (det har varit tuffa förhandlingar här hemma, fniss). Jag och Kottarna spenderade en mysig kväll pa soffan och kvart i 8 ville de ga och sova och da gjorde vi det. Lars kom hem nan gang efter midnatt glad som bara den.

Lördagen tillbringade vi i Basel, barnen fick lunch pa Donkan och herrejisses vilken lycka det var, dock inte mycket som slank ner i magarna pa dem, det var alldeles för mycket annat att titta pa. Jag och Lars at lunch pa ett annat ställe, min älskade massaman curry! Sen blev det lite shopping och en härlig stadspromenad, lycka att dra in all avgas i lungorna för att ersätta lite koskit! Kvällen blev en lugn kväll med vafflor till middag.

Idag begav vi oss till julmarknad och fick köa typ 20 minuter in till parkeringen bara för att komma till en marknad som var sa full av idioter att hälften hade varit nog, och sa fulla stand att det inte gick att se nat. Men da hände det. Alex fick syn pa honom. Tomten! Vilken lycka, helt underbart. Alex trängde sig fram och knackade Tomten fint pa gumpen, och lyckan i Alex ansikte när självaste Tomten vände sig om var underbar. Kärleken till den lilla Kotten svämmade över totalt, ja mest i ögonen da, hehe. När blev han sa stor?? Alex fick en clementin och lyckan var fullgjord. Barnen akte karusell och Alex fick en Tomteballong. Första vilken lycka det var när vi träffade Tomten igen och Alex kunde visa honom att han minsann hade en ballong av just Tomten pa den. Ja gud, att nat som inte är större än 1 meter pa jorden kan göra san lycka.

Den 6 december firar vi Sankt Nicolaus och jag har hört rykten om att Tomten kommer till M och J. Vi kommer vi med!

Veckan som kommer är en riktigt bra vecka, pa lördag far vi middagsbesök och det längtar vi efter. Inte bara racletten utan även sällskapet (;-)) Viggo är nog den enda pojken jag träffat som lyckats göra Alex nervös, fniss. Kul ska det bli iallafall!

Nu är det dags att sova, jag har slagit in julklappar och betalt räkningar, gjort inköpslista för julaftonsmiddag och är äntligen klar med allt julgodis. Härligt!

(Och träningen gar bra! Har gjort 3 pass än sa länge, man gör 4 i veckan och jag har bokat in mina pa mandag tisdag torsdag och fredag. Vissa övningar är mer utmanande än andra, men fan, detta ska ga!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin