Första maj lunch

Första maj bjöd pa grillunch med Oma und Opa som Alexander säger.

Till efterrätt blev det hemmagjord tiramisu- första gangen som jag gör det, och jisses vad gott det blev! När t.o.m Svärmor tar en andra omgang, da VET man att man har lyckats jäkligt bra, fniss.

Det enda som inte är kul är pensionärsgrannarna... Ca 5 minuter en gang var 30:e minut kommer dem ut. Som fint illusterat pa bilden, kan ni se var de bor och var de tittar ut, i tron att de är totalt genomskinliga. Hopplöst pinsamt!

I ett försök att skymma insikten lite har Lars försökt bygga upp en liten spalje liknande sak. Tänk är att rosorna ska klättra, just nu lutar det at hönsnät, men förslag tas gärna emot. ALLT för att stoppa spionerna, och för att kunna slappna av ordentligt pa varan terass!

Gula klätterrosor och en liten lavendel pryder altanen.

Hibbe Hibiskus är inne pa sitt tredje ar, och jag är sa stolt! Han ska fa en alldeles speciell plats i varan trädgard när vi bygger hus, om han klarar sig till dess, hehe.

Jordgubbsplantan med fiina blommor. Jag var hoppfull om att fa lite bär pa den till sommaren. Jag säger var, för den drömmen försvann när Alex plockade blommorna och gv dem till mig, hehe.

Tva margeriter har ocksa flyttat in pa altanen. En blomma jag har liiite svart för, eftersom de var anledningen till att jag var "ovän" med en medlem i familjen i typ 1 ar...

Det är ALLTID rätt tid pa dagen för ett glas champagne... hehe

Vi alla njuter av vädret!

 

Efter att ha suttit ute, busat lekt, skrattat och njutit av vädret (och sällskapet saklart!) är det nu tva trötta barn här hemma. Ja, trött mamma och pappa ocksa, hehe. Vi är fortfarande mätta efter alla mat och tiramisu och skipper helt enkelt middag och tar en macka runt mabordet istället. Det är mest för Barnen, de är sa vana vid att vi äter tillsammans, och sitter ner hela familjen runt bordet varje kväll och pratar, och det vill vi inte skippa. Sen blir det tidig sänggang. Imorgon är det MANDAG!

Alex har dessutom varit nästan helt och hallet sig själv hela dagen... Gläsje sa det sprutar fran mig och Lars, hoppas att det är över nu!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin