Lägesrapport

Det har gatt nagra dagar nu utan uppdatering, och ja det gör mig stressad, hehe. Jag vet ju att ni är atminstone nagra stycken som vill veta hur vi har det!

I fredags hade Isabella sin 1 ars kontroll och det gick bra. Naja, förutom att doktorn fick dne lustiga idèen att hon skulle stoppa russin i ett glas. Inte ett enda hamnade i glaset, men flera stycken i munnen, hehe. Annars var det plus pa allt, och han försökte "lugna ner mig" genom att säga att hon kommer att ga snart. Jag förstod inte alls poängen med det, JAG är ju inte stressad över att hon inte gar? Och det sa jag till honom ocksa. Jag tycker det är rent äcklig hur vissa människor verkar tro att barn är endast till för att skryta över, och använder manga timmar pa sina bloggar till att berätta hur tidigt dem pratar, hur snabbt de gar osv osv osv. Det är barn för tusan, inte objekt! Isabella far väl ga när hon känner för det, varför stressa liksom?

I helgen var vi hos svärmor pa lunch, och vi firade även bröllopsdag. Just nu tycker vi att det är mer viktigt med familjetid, och ga ut och äta en fancy middag bara jag och Lars, det kan vi göra nat annat ar.

Annars flyter det mesta pa som vanligt. Lars har kurs nästa veckan (den allra sista!!!) och barnen är, ja helt vanliga  1 och 3 aringar. Dramatik skrik och grat varvat med mys skratt och bus. Det är bara till att gilla läget och inse att man atminstone aldrig blir uttakad. Isabella dessutom har börjar bli en riktig klättermus och lyckades klättra upp i sin dockvagn idag (det är bara en liten och lag en) men lyckades tippa över med den och smällde munnen och näsan i golvet. Det var MYCKET blod, och jag var tvungen att ringa till Lars, som nästan var pa väg hem fran jobbet för att han trodde att jag skulle svimma, hehe. Kredits till alla sjuksköterskor säger jag bara!

Nu ska jag njuta lite av tystnad. Isabella sover och Alex tittar pa TV, lyx!

Kommentarer
Jenny
2011-03-31 klockan 18:20:42

Jag tycker gott att man kan vara stolt över det ens barn är bra på och det är klart att man vill visa andra det också.



Däremot håller jag helt med dig om att man inte ska stressa över sånt de inte kan. De har så fruktansvärt mycket att lära sig och bäst resultat är om de får ägna sig åt en sak i taget i den takt de känner för.



Som Kate är ju ganska långsam i talet, och det får vi mycket kommentarer om, men hon har ju så mycket som hon ska pilla på och grejer som hon behöver bestiga. Hon har inte tid just nu. Det kommer långsamt lite ord och meningar, och det är ju jättekul. Som nu kommer hon gärna till mig och tar på mig när jag är lite uppklädd och säger "Fin!". Så sött!



Vad skönt att det är sista kursen för Lars nu!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin