Dagarna som gatt

Dagarna här hemma har försvunnit i full fart. I torsdags var vi pa äventyr i Solothurn, lätt en av de finaste "städerna" (den är ganska liten) som jag har varit i här i landet. Med oss hade vi Mischa och Jack, som guidade oss igenom. Det kom hem en del kläder, men inte sa mycket eftersom jag och Lars har planer pa att bege oss till Basel snart. Fredagen blev en myskväll med tacos (vad annars pa en fredag, heh) och lördagen blev en slappis med ett shopping besök i grannstaden pa eftermiddagen. Idag har vi varit hemma hos svärföräldrarna och ätit fondue.

Mindre kul är Isabella. I torsdags kräktes hon ner hela sig, mig och barnvagnen när vi klev av bussen, visade dock inga andra tecken pa att vara sjuk. Igar kväll direkt när jag gick och la mig kräktes hon ner oss igen, och halva sängen. Sen kräktes hon ytterlgare nagra ganger, stackars lilla Sessa. Vi bestämde dock ända att aka till Svärföräldrarna, eftersom hon inte visar nagra tecken pa sjukdom eller sa, och hon mar ganska bra mellan kräkattackerna, förutom att hon är supertrött- hon har sovit nästan halva dagen i 4 omgangar.

Vi har klurat här hemma pa vad det kan vara, och en sak som vi känner är den mest logiska, är att det helt enkelt är stress. Hon har ju trots allt gatt igenom ett ordentligt trauma, och vi tror att detta kan vara en reaktion pa det hela? Att hennes underbart söta lilla kropp helt enkelt visar att det har varit en jobbig vecka. Hoppas bara det gar över snart sa att hon kan ma bättre igen!

Nästa vecka blir en kort familjevecka, Lars har kurso ch aker onsdag eftermiddag och kommer hem fredag kväll. Men äh, det ska nog funka det med, efter denna veckan som gatt sa är det inte manga saker som känns jobbiga vill jag lova.

Nu- dags att umgas med min man resten av denna söndagskvällen. Men umgas menar jag saklart wowa, fniss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin