Veckan som kommer

Denna kommande veckan är allt annat än en vanlig trakig vecka- den är fylld av en massa kul.

Egentligen börjar det roliga redan idag, för jag ska köpa de sista presenterna till Alex, ett ritblock och tuschpennor närmre bestämt. För imorgon är det inte vilken dag som helst, det är ju Alexanders 3 ars dag! Lars stannar hemma lite längre pa morgonen sa vi kan äta frukost tillsammans (Alex ska fa en frukostbulle med ett ljus i), och da ger vi även presenterna. Sen blir det hans favvismat till middag (plätzli) följt av hans favoritdessert (Cremèschnitte). Jag vet inte om han riktigt förstar att han fyller ar, men jag vill atminstone att han ska första att det är e speciell dag- hans dag!

Pa onsdag kommer en vän till Lars pa middag, da ska vi grilla, och medan dem sitter och dricker öl "snackar" sa tänker jag placera mig pa soffan framför Eclipse, hihi.

Sen pa torsdag, jag torsdag längtar vi efter, för da kommer Hans Katarina Agneta och Roland hit! Det ska bli sa kul! De stannar till pa söndag, och pa lördag är det Alex födelsedagskalas. Vi har en del tankar om fredagen, men ska prata med "gästerna" först om det, hehe.

Men nu vet ni, blir det inte manga uppdateringar denna veckan sa vet ni iallafall varför!

Kommentarer
Malin
2011-04-13 klockan 09:26:21    URL: http://mesrevesblancs.blogspot.com

Hej Annika!



Vilken fartfylld vecka =) Kul när det händer en massa roliga saker samtidigt!

Jo min man är fransman, vi har känt varandra och varit tillsammans sedan gymnasiet dâ jag var här och pluggade. Sâ efter ett antal lânga âr pâ distans sa vi det att nâgon av oss mâste flytta, och det blev jag till att börja med. Jag var mitt emellan studier och jobb medan han redan fâtt ett bra jobb här i Frankrike. Sâ vi sa att vi börjar i Frankrike, bor här nâgra âr och flyttar till Sverige sedan. Jag tycker fortfarande att det är jobbigt men inte lika jobbigt som innan vi köpte hus och fick ett riktigt hem, en stabil punkt som är vâr. Det underlättar iaf. Det svâraste är väl att det inte är sâ lätt att fâ vânner i den delen av Frankrike vi bor i, tydligen en region som är känd för att folk är kyliga och avstândstagande och inte släpper in andra, nya människor. Jag har mött fransmän via jobbet som känner samma sak och de kommer frân en annan del av Frankrike. Hur är det med det i Schweiz? Jobbar du? Vad jobbar du med i sâdana fall? Eller är du mammaledig?

Njut för fullt av trevliga veckan!

Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin