Langfredag


Äppleträden star i full blom



Syrenerna likasa



Förgätmigej (och tulpaner, som redan har blommat ut)



Smörblommor























Det blommar och har sig här, det är helt underbart. Mindre underbart är dock att vi har haft, om jag minns rätt, 1 regndag i hela april, och det rader nu grillningsförbud i hela landet (grilla pa altanen far man självklart göra, men inte i skogen). Gräset är redan gult pa sina ställen, och ja, det paminner mer om sommar än om var här. Men jag klagar inte, dock far det gärna regna säg en gang i veckan eller sa?

Langfredagen har gatt i en härlig fart, med laaaang promenad, god mat och i mina önskningar, goa barn. Men nej, inte direkt. Alex har varit pa ett fruktansvärt humör hela dagen och fatt värsta utbrotten hela tiden. Bade jago ch Lars har verkligen gatt och bitit oss i tungan för att inte ryta till at honom, sa illa har det varit. Jag hoppas att han bara helt enkelt har sovit för lite, och tänker smyga upp med Isabella sa tidigt jag kan imorgon sa att han kan sova ut ordentligt (Isabella är väldigt snabb med att väcka honom annars, hehe). Imorgon blir det stor fixardag häe hemma, det ska städas, och vi ska iväg och köpa lite plantor och annat smatt och gott. Roland och Katarina hjälpte mig konstatera att buxbomen var ungefär stendöd, och idag lyckades jag konstatera att murgrönan var inte sa rolig den heller. Vi far se vad vi hittar imorgon helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin