April april?

Seriöst sa tycker jag att detta med aprilskämt, mer detta aret än nansin har blivit riktigt smaklöst. Trillar över det ena smaklösa till det andra- vissa saker skojar man inte om, men det verkar som att folk inte vet var gränsen gar längre?
Fast just svenska bloggfenomenet är nat som jag nog inte riktigt heller förstar mig pa. Inte Lars heller, han förstar det inte alls, hehe. Det är inte lika utbrett här som i Sverige, och Lars förstar inte ens att man kan tjäna pengar pa en "vanlig" blogg. Han tror inte att svenskar har mycket annat för sig att göra än att läsa bloggar, och ja han har nog en poäng, hehe. Jag kan helt ärligt säga att jag hade inte bloggat om det inte var för att jag bor just här, och att min blogg för mig är ett bra sätt att na ut till vänner och familj samtidigt, att halla dem uppdaterade om hur vi har det här nere. Vill för allt i världen inte ha en "stor" blogg, utan jag är nöjd salänge mina vänner och familj läser. Personligen har jag rensat ordentligt i min blogglista med, framförallt dessa mammabloggar som det finns tusentals om. Det finns 2 stycken som jag läser som är riktigt bra. Arliga, raka, inspirationsfulla och roliga. Sen finns det en tredje som jag läser bara för att fa mig ett gott skratt varje dag. Människan som skriver verkar leva i nan slags drömvärld (seriöst, sa himla BRA kan ingen ha det!) och jag läser den som att det vore ja, en tvshow eller nat med ett daligt manus, ni vet san som man fastnar i bara för att man inte behöver använda sa mycket hjärnkapacitet för att följa. Lars "följer" den ocksa och fragar mig vid lunch och middag med ett skratt "Vad har humhumhum hittat pa idag da" hehe. Naja, nog om det!

Idag blev det bestämt och klart att mamma och pappa kommer hit i augusti. Inga bröllop, kalas eller annat utan ren och skär semester. Lars kommer att jobba som vanligt, medan vi gar till badet, till sandladan och sa vidare. Superduperkul, längtar redan!

Kommentarer
Mamma till William
2011-04-02 klockan 14:21:42    URL: http://blondis81.blogg.se/

Så skönt att det är fler än jag som tyckte det vara allt för många som hade det som skämt i går..Skoj med en ny blogg..Hoppas att du gillar min blogg för den är..Skoj med nya läsare o ny mamma blogg vän..kram

Mamma till William
2011-04-02 klockan 14:22:41    URL: http://blondis81.blogg.se/

Hur hittade du till min blogg? kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin