Sa kan det ga

Igar var mitt höstlov över och dags för tyskakurs igen pa kvällen. Vi var inte riktigt vana vid det här hemma, sa det blev lite stressigt, inte minst eftersom Alex fick för sig att klä av sig naken ungefär minuten innan vi skulle ta pa oss ytterkläder. Snabbt som tusan slängde jag pa kläderna igen, sen begav vi oss.

Väl hemma hade Alex och Lars haft sig ett ordentligt gott skratt at mig. I all hast hade jag liksom glömt stoppa in Lilleman i blöjan. Han hade liksom hängt utanför (stackars Alex egentligen, men turligt nog skrattade de at mig). När de hade kommit hem och Alex visade det för Lars hade bada tva uppenbarligen ungefär rullat pa golvet av skratt. Alex hade dessutom snällt nog kissat, och da även utanför, i bilstolen, det sparade dem till mig att fixa.
Och ja, Alex är 2 1/2 ar och använder fortfarande blöja. EFtersom han inte riktigt fatt kläm pa det med att prata, sa känns det lite för mycket att försöka fa honom torr när han inte kan säga "Mamma, jag maste kissa". Sa nej, det är inte jag och Lars som är bekväma eller latar oss. Vi maste helt enkelt lata det ta sin tid. Men potta är ingen främling för honom och där kissar han ofta och gärna. Men att lata honom ga utan blöja hela dagen, det far vi vänta en liten stund med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin