Nu far det vara dags snart

Om och om igen har jag packat resväskan i tankarna, nu vill jag PACKA! Men eftersom jag har tvättstuga imorgon sa känns det inte lönt att göra det förrän det är klart. Men pa ett ungefär vet jag vilka kläder som ska med och vilka som inte behövs. Har försökt tänka ganska sa logiskt, och det är ju faktiskt inte att vi kommer hem för att ga catwalk modeshow varje dag. Nej, praktiska kläder ska ner i väskan, inget annat. Funderar lite ocksa om jag ska köpa upp ett litet lager ansiktprodukter och shampoo och sa och ha staende hemma hos päronen sa jag slipper packa det varje gang med. För dit aker vi ju, relativt ofta.
Jag fick den underbara idèen idag ocksa att köpa en malarbok till Alexander som han kanske roar sig med pa planet, vi far se. Vi förväntar oss det värsta, som en del utbrott att han inte kan eller far röra sig fritt och sant, men det far man leva med. Isabella har vi knappt skänkt en tanke pa, hon sover nog hela vägen ända. Eller sa blir det helt tvärtom vad vi tänkt oss och HON blir jobbig och Alex en ängel... Eller nej, troligtvis inte, haha.

Idag var ocksa en stor dag för mig. Idag öppnade jag mitt eget bankkonto, och jag gjorde det helt själv! Lars tycker att det känns jättejobbigt att han far ge mig pengar varje vecka, och att jag fortfarande fragar honom om jag kan köpa vissa saker. Nu istället är det jag som är ansvarig för hushallet, och varje manad fylls MITT konto pa med dryga 15.000, som ska räcka till mat hela manaden, kläder till mig och barnen och "saker som roar Annika". Lars uttryckte en liten oro att vi kommer att äta nudlar varje dag och att jag kommer att köpa saker till barnen för resten, haha. Vi far hoppas att jag har liite mer ansvar än sa!

Kommentarer
freja
2010-06-01 klockan 17:02:04    URL: http://stocktownstories.blogg.se/2010/june/dress-up.html

har precis fixat en lekhörna till dottern. vad tycks?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin