Lustigkurre

Att ga in och bada, ensam, är en lyx som jag unnar mig varje morgon pa helgerna, ibland även pa nan enstaka vardagskväll när det varit en laaang dag. Annars är det i vanliga fall springa in i duschen, tvätta av mig pa nagra sekunder och sen ut igen och hoppas att Alex inte hunnit göra alltför mycket skit, oftast innebär det en dassarulle i toaletten eller liknande saker (tro inte att man har lyxen att duscha med stängd dörr liksom).

Att da bada pa helgen, innebär "lugn och ro". Alltsa sa mycket som man kan fa när man har en Alex. För det tar inte lang tid innan man hör fnittret utanför dörren och sen tjoff. In kommer första bordstabletten (i bambu sa ganska hard) genom springan mellan dörren och golvet. Sen kommer en pusselbit här, lite papper, en tunn bok, ja allt som är mindre än 1 cm högt ungefär. Allt följt av ljudet av Alex fnitter, som efter ett tag övergar i rent gapskratt (brukar ofta bli det när han hör att jag börjar fnittra inne i badet). Det är alltsa mina "lugna" bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin