Sommartider är... förkylningstider?

Alex akte ju som sagt pa först feber, sen snorig näsa och hosta. Fast hostan tycker han nog om, för han älskar sin hostmedicin, och äter den med glädje. Jag var tvungen att smaka pa den, och ja, den är underbart god, smakar ungefär kakdeg. I lördags hälsade förkylning pa även hos mig, och jag vaknade hängig i hela kroppen, snorig näsa, ont i halsen och bomull i huvudet. Och idag verkar det som att det är Isabellas tur, med lite hosta och snuva, men hon är lika glad som alltid, sa hon verkar inte paverkas alltför mycket än sa länge.

I lördags trotsade jag ju förkylningen (dum som jag var) och akte till IKEA. Antligen har vi fatt ihop tillräckligt med ramar för varan fotovägg som vi ska ha i hallen, och igar när barnen hade somnat satt vi och gick igenom och valde ut bilder. Vi börjar först med bara "lilla familjen" alltsa jag, Lars, Isabella och Alexander, men vi ska med jämna mellanrum utvidga med större familjen, mamma pappa Madde Annelie Andreas, ja och sa vidare vidare vidare. Nästa gang det bär av till IKEA ska jag köpa ett par nya köksgardiner (igen) och hoppas pa ett par som jag blir riktigt nöjd med, suck. Att det ska vara sa sablans svart att hitta ett par snygga gardiner??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin