Den bjuder jag pa

Efter lunch idag gick jag Alex och Isabella som vanligt och la oss ner för en tuppis. Isabellas hosta var lite jobbig för henne dock, och hon lag och hostade i sömnen. Sen helt plötsligt slutade hon, och äntligen kunde jag slappna av. Yeah, right. Uppenbarligen gjorde hon det med, och började bajsa. Tänkte snabbt att sa illa kan det ju inte vara och ville bara somna en stund och ta blöjan efter tuppisen.  Ska vända henne om och lägga henne i sängen (gon lag pa min mage) när jag ser det. Det droppar bajs ur armhalan pa henne! Det har alltsa runnit hela vägen upp och ut, och vem tror ni fangade upp det? Ja exakt, mina kläder och mitt skinn. Det var bara till att stiga upp, torka, byta kläder pa oss bada, och när det var klart var ju inte Isabella galet trött längre, sa det var bara till att busa med henne tills Alex vaknade, sisdär 90 minuter senare (och en stor spya, än en gang pa mig).

Sen har dagen fortsatt i kaosets tecken, Alex har börjat med att tonfalla Mamma ordet, och det har latit ungefär sahär:
Desperat Mamma: Han har försökt spola ner x antal leksaksbilar i toaletten.
Skäms Mamma: Han har lyckats kissa i fatöljen (för övrigt är han jätteduktig att ga pa pottan, men olyckor händer)
Ledsamt Mamma: Han vill att jag ska klippa bort en skinnbit pa hans tumme (ni vet sana störiga som sitter vid nageln)
Och en massa annat däremellan. Och allt detta pa en och samma dag. Atminstone lever jag inte ett trakigt liv.

För övrigt längtar vi tills pa mandag, da vi äntligen ska ha varan dejt här! Det ska bli sa kul, verkligen. Inget ska fa stoppa det denna gangen, hah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin