Första augusti

Är inte förrän imorgon, jag veeet. Men för oss är det lite speciellt med 1 augusti, för vi firar nationaldag! Imorgon kommer svägerskor och respektive, och svärpäronen hit och det blir mys och grillat och fyrverkerier pa kvällen, helt enkelt en underbart mysig dag. Jag har förberett idag och gjort tva potatissallader, en vanlig med majonäs och grädfil, och en lite mer i min smak med fetaost och svarta oliver. Imorgon ska jag göra en citronmarängpaj.

Jag kommer ihag första gangen jag firade 1 augusti här och vi akte in till Basle med nagra vänner. När fyrverkerierna började tog det inte lang tid för mig att fundera pa varför alla var röda och vita? Sen tog det ytterligare nagra minuter innan alla mina tva hjärnceller connectade och jag det gick upp ett ljus för mig, hehe. Vilken tur att jag inte fragade nan om det som jag tänkte, phew!



 

 

Gullungarna!


Kommentarer
Evelina
2010-08-01 klockan 22:06:59    URL: http://happilyeverafter.se

Hahaha vad kul om du hade frågat :-)

Så söta de är!!

Jag håller helt med dig, så går det inte bättre snart ger jag upp. Pallar inte att han ska vara ledsen varje kväll, helt i onödan för vi ligger ju mer än gärna och gosar med honom!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin