4 manaders kontroll

Igar var det dags för 4 manaders kontroll och sprutor för Heffaklumpen. Hon väger nu 7100 gram och är 66 cm lang. Min söta lilla Heffaklump, hihi. Hon fick ocksa tva vaccinationer igen, och snacka om att hon chockade oss alla, mest doktorn. Första sprutan lag hon och skrattade(!) när hon fick. Sa inte ett ljud, mer än skrattet. Jag stod och klappade henne pa huvudet och gjorde grimaser och undrade när tusan han skulle sticka henne och spruta in. Märkte inte ens att det var klart, hehe. Andra var stelkramp, och den bara gnydde hon till lite pa, ungefär som att hon sa "Ok, detta är absolut inte ok att ga igenom varje dag, men visst emellanat sa är det ok att ni gör det mot mig". Doktorn var rent imponerad, han hade visst aldrig sett nat liknande! Han var ocksa jätteförvanad att hon redan vänder sig, men jag trodde att det var ganska normalt att göra det runt 2 1/2- 3 manader? (hon har ju gjort det ett tag).

Nu ligger iallafall Heffaklumpen och siver, efter en laaang dag. Vet inte om det är en reaktion pa vaccinationerna, men hon har haft sin allra första "jobbiga" dag. Hoppas att det är bättre med henne imorgon oavsett vad det än är som stör henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin