Mandag

Nu är jag glad att veckorna verkar ha fatt fart igen. Idag är det dags för besök hos doktorn, nat som jag för en gang skull ser fram emot. Ska bli intressant att se viktuppgang, da jag i 2 veckor knappt at nat när jag hade maginfluensa och sen efterat, för att inte tala om att vi har ätit bra och nyttig mat hela manaden. Som jag sa till Lars igar, skulle jag sa ha gatt upp 10 kilo sa bär jag dem med stolthet och vet om att jag inte har gjort nat "fel" iallafall. Sen har jag haft lite besvär i helgen som jag gärna pratar med doktorn om, vill gärna kolla att allt star rätt till med mig (att bebis mar bra, det tvekar jag inte en sekund om). Börjar bli lite otrolig att jag stressar för mycket och gör mer än jag borde, kroppen har börjar säga ifran om man säger sa. Ska se vad hon säger i eftermiddag.

I lördags var vi pa IKEA, vi tog varken barnvagn med oss till Alex eller vagn där utan gick och höll honom i handen istället sa att han fick röra sig lite. BIG MISTAKE! Vissa jävla kärringar är sa otroligt ignoranta att jag inte vet vad jag ska ta mig till, och fick mindre utbrott hela tiden. En kärringjävel höll till och med pa att drämma Alex i huvudet med sin väska, jag menar, kan man missa att det gar en litet barn brevid Lars? Men i slutändan var det ett bra besök, och klädkammaren kom äntligen hem! Jag är över förväntan supernöjd med hur det börjar arta sig inne pa Alex rum, det enda som saknas nu är fatöljen, och ganska snart en vaningssäng (som vi för övrigt redan har spanat in vilken vi vill ha).

Igar var svärmor och svärfar över pa middag, Lars hade gjort världens godaste friterade kyckling till mig, hade kunnat äta flera kilo, hihi. Jag visade svärmor Alex rum och passade pa att visa lite av Isabellas kläder. Hon höll pa att ga upp i linningen. Jag menar, en klänning i storlek 50 kan fa vilket hjärta som helst att dunka lite snabbare. Sen pratade vi, eller snarare mest skrattade om förlossningen, hon vill gärna ta hand om Alex, och vi skojade att hon kommer till sjukhuset, hämtar honom, gar en liten promenad, köper lite kaffebröd, jag gör "min grej" och sen kommer hon tillbaka och vi aker hem tillsammans och dricker kaffe. Jaja, man kan ju alltid hoppas att det gar sa SNABBT, tihi! För övrig börjar jag känna mig väldigt redo för allt nu, nu är det bara till att njuta av den sista lugna tiden innan Bebis kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin