Liten blir stor

Och ger mamma och pappa panik! Det är helt sjukt vad Alexander bara de senaste dagarna har blivit sa stooor. Han pratar (tyska, suck) och det kommer nya ord hela tiden. Idag var vi en tur "hemma" och handlade lite kläder till honom pa HM. Först blev jag helt irriterad för att jag inte hittade nat i rätt storlek. Da papekade Lars fint för mig att jag kanske skulle kolla in skyltarna. 50-86... Och Alex drar nu stl 92-98! Vi fick alltsa ga till B A R N avdelningen och där fanns ju hur mycket som helst!!! Men liksom, när hände allt detta? När hoppade vi fran baby kläder till BARN kläder? Och baby kläder det köpte vi ju ocksa, till Isabella. Hon är ju bebisen nu. Alex, ja han har blivit ett litet barn, bara sadär, mitt framför ögonen pa oss. Bade jag och Lars har lite smapanik över det, var tog varan lilla bebis vägen? När blev varan lilla bebis denna lilla pojken som pratar, som städar, ja som helt enkelt är ett barn.

Maste ju tillägga att han gav arets härligaste skratt da vi efter shoppingen svängde förbi farmor och farfar pa kaffe, och passade pa att hämta bebissängen. Alex tyckte det var jättefascinerande att köra runt den, och vi la en docka däri. Kort därefter fick Alex en bit choklad av farfar, och vad gör han? Jo, han gar direkt till dockan, "matar" den med chokladen och klappar den pa huvudet och säger nam nam. Vi var 4 personer som nästan grät av skratt, det var bara sa otroligt underbart gulligt och framförallt oväntat. Fick mig ocksa att inse att det blir till att halla koll pa vad Alexander kommer att mata Bella bebis med i framtiden, haha.

Nu är det iallafall dags att stoppa varat lilla barn (paniiiik) i säng och sen fortsätta njuta av en underbar lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin