Klara

Om en stund, eller snarare när Isabella vaknar är det dags att bege sig in till grannbyn och shoppa lite. Tva sista julklappar ska inhandlas (tva flaskor sprit till svagrarna, hehe). Sen är vi helt och hallet klara med alla julklappar och det känns underbart! Vi har nagra julklappar som vi är extra nöjda med, men som jag inte kan nämna eftersom jag rakar veta att alla som den ska ga till läser här inne regelbundet. Sa dem far vi visa efter jul!
Vi ska ocksa handla in lite av maten till julafton, men eftersom Svärpäronen star för köttet sa är det egentligen inte sa mycket att handla. Jag tycker, och kommer nog alltid att tycka att det är superduperkonstigt att äta fondue pa julafton. Men här är det tradition, sa det är bara till att följa. Sen är det störtnoga att inte bara säga köttfondue som man gör i Sverige, utan det ska vara antingen fondue chinoise eller fondue bourguignonne (blir nu inte impade, jag googlade stavningen, fniss. Att ens försöka mig pa att uttala det, inte en chans!) Vet ni förresten vad skillnaden är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin