De senaste dagarna

Isabella har sovit riktigt kasst de tre senaste nätterna. Inte att hon vaknar och skiker, det gör hon aldrig, utan hon ligger bara och bökar och sparkas och har sig. Det är till och med sa att Lars har legat vaken (och da är det illa, hehe). Vet inte vad det är med henne, hon verkar vara jätteorolig i kroppen, och hon är halv vaken även halva kvällarna. Lägger henne runt 19, sen vaknar hon typ var 20 minut fran till 21, sen sover hon efter det. Kan vara en massa olika saker, tänder, 5 manaders grej och sa vidare, men jag är inte san som tycker det är lönt att spekulera eller läsa till sig om barns utveckling, det är sa individuellt ända. Ar det tänder till exempel sa lär vi ju märka det förr eller senare.

Idag var det dessutom tänkt att vi skulle iväg till Lars pappas by, eller ja, byn där han bor pa "Risottoessen". Ja, det är precis vad det later som, aka dit för att äta risotto. Typ en hyllning till matlagningsgruppen. Säger bara viisst vilken bra idè. Regnet öser ner (maten var i ett stort paryttält) Isabella fick panik för att alla skulle pilla pa henne. Manga manga jämför henne med Alexander som var världens ungefär mest sociala unge, men Isabella är hennes egen individ. Hon har inget emot att titta pa andra människor och le fran avstand, men när en massa halv främlingar börjar pilla pa henne, da jävlar blir det liv i luckan. Sen finns det de som inte ger sig utan vill visa sina vada, magiska krafter eller nat? genom att verkligen tjata tjata tjata om att fa halla henne. Men nej, hon sitter bra hos mig, och där satt hon utan att nan fick ta henne. Sen förstar jag inte ideèn med att visa en lekplats för en tvaaring, innan maten för att sen tro att han vill sitta ner och äta? Vi stannade i ungefär 30 minuter, max. Sen akte vi hem. Det blev för mycket för oss alla. Väl i bilen var det tva glada och goa barn igen, och Alex blev överlycklig när han kom hem och fick macka, chokladmjölk och Tresor (vetekuddar fyllda med  nougat) till "middag". Han at ju uppenbarligen ingen risotto...

Imorgon om vädret tillater beger vi oss inat landet till en chokladfabrik. Lars säger även att naturen runt där är helt underbar, och säger han det sa maste det vara sa.

Pa mandag ska vi iväg till Bern och träffa mysunge med Mamma. Ja, Mamman är jättesnäll hon med, hehe. Ska bli skönt att hitta pa nat. Pa tisdag ska jag börja skolan är det tänkt, men det verkar otroligt oproffsigt, sa informationen säger att jag ska fa "slut infon" ca 7 dagar innan kursstart. Idag är det lördag och jag har fortfarande inte hört ett ljud. Skitskumt. Förvisso har jag noll motivation, jag är redan back flera timmar om dagen och nu ska jag helt plötsligt hitta fler timmar i veckan till att plugga. Men samtidigt vet jag att det kommer att vara sa jäkla skönt att ha tyskan nanstans i ryggraden, och att jag kommer att ma sa mycket bättre när det väl är gjort!

Men nu ska jag pussa Alex godnatt, och njuta av denna kvällen, hoppas jag. Allt beror ju pa barnen!

Kommentarer
Liselotte
2010-08-14 klockan 20:54:49    URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Hur pinsamma får vuxna människor bli? Tjata sig till att få hålla en bebis? En bebis är ju ingen allmän egendom. Hur sa du till dem att du inte ville att de skulle ta henne? Kan ju vara bra med lite tips...

Annika
2010-08-14 klockan 20:58:37    URL: http://cocci.blogg.se/

Lars skötte den biten. Först sa sträckte hon ut armarna, och jag fick mindre panik. Fast jag hade redan sagt till Lars att jag inte ville lämna bort henne, vet ju vad hon tycker om det, varför lata henne ga igenom det da liksom. Första sa Lars Nej, hon är väldigt mammig just nu. Svaret blev ungefär ett Ah sa illa kan det inte vara. Lars insisterade pa att jo faktiskt det kan det, hon vill vara hos sin mamma. Sen kom ett Ah men jag kan ta hand om det. Da började även Lars bli lite irriterad och sa ungefär att Nej, all helvetes sirener kommer att braka lös om du haller henne. Da blev det tyst och tanten gick därifran :D

Förstar inte heller vad det är med folk att alla ska halla en liten bebis! Fast det värsta är fanimig främlingarna pa gatan som sträcker ner händerna i barnvagnen och ska pilla och gulla. Främlingar!!! Vem vet var de hade sina händer sist??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin