I ärlighetens namn

Jag antar att jag har en liten kris... igen. Lars säger att överallt där han har läst sa star det att det är vanligt att det händer efter drygt 4-5 veckor, fär da är man inte trött längre, utan man har natt total utmattning. Tack för den, kom som ett brev pa posten. Jag har konstant huvudvärk, för att jag är sa trött. Det är inte det att jag inte sover pa natten, nattsömnen är super bra. Men jag är helt trött i huvudet efter dagarna. Alexander gör mig sa trött att jag ofta inte vet vart jag ska ta vägen. Och han vill bara leka med Isabella när hon sover, när hon är vaken är hon helt och hallet ointressant, men när hon har somnat, da ska ha dit och pilla och peta och framförallt väcka henne. Jag säger till honom flera ganger att han behöver inte väcka henne när hon sover, eller peta pa henne när hon sover, men när det gäller sant har han väldig selektiv hörsel. Med selektiv menar jag att han lyssnar inte pa ett enda ord jag säger.

Alla säger att oh att vara tvabarn mamma är sa underbart, jag är sa lycklig blablablabla. Ar det da fel pa mig för att jag just nu är mer trött än lycklig? Ar det jag som gör nat fel? För man börjar faktiskt undra snart.

Kommentarer
Jenny
2010-04-16 klockan 17:44:42

Du, de där tvåbarnsmammorna, var bor de någonstans? På månen? I din hjärna? Jag vet bara när Kate var plutteliten, så var många av de andra mammorna i föräldragruppen helt slut, men sen ett och ett halvt år senare när vi pratade om den tiden, så tyckte de inte aaaaalls att det hade varit jobbigt.

Folk är generellt väldigt bra på att ge sken av att saker är bättre än vad de är.

Lämna bort barnen två-tre timmar och bara var. Inte städa, inte diska, bara sitt i solen och njut med en kopp kaffe eller nåt. Med ett barn är det svårt att hitta tid för sig själv, så det måste vara omöjligt med två.

Även om du tror att du gör fel, så tycker jag att du gör ett jättebra jobb!

Kram

Evelina
2010-04-17 klockan 12:19:58    URL: http://happilyeverafter.se

Klart man inte orkar vara fullt lika lycklig när man är helt uttröttad! Jag känner mig helt färdig i skallen för att jag inte fått sova en hel natt på typ ett år, och det beror ju inte ens på att Elion vaknar. Han sover hela nätterna men jag vaknar och undrar om han ska vakna snart haha...

Sen hjälper det ju inte till om man som oss har män som jobbar otroligt mycket heela tiden!

All cred till ensamstående föräldrar säger jag bara!

Nilla
2010-04-17 klockan 14:10:08    URL: http://nillalala.blogg.se/

Jag har just blivit tvåbarnsmamma, och vilken omställning! Jag förstår precis det du skriver och man är ju lycklig, totalt rakt igenom, men man är trött. Man ska räcka till mycket med två små.



Hoppas att det snart känns bättre!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin