Alexanders senaste bravader

I lördags kväll sa satte vi oss ute pa köksaltanen och drack kaffe. Alexander var hej vild med sin Bobby car och akte runt pa garden utanför. Först hälsade han pa nagra grannar och nästan körde in i deras grill, sen jagade han grannungarna och retades med dem (den äldsta är kanske 1 eller 2 ar ädlre än Alex men han var livrädd när Alex lag med bilen i hälarna pa honom och förföljde honom, haha). Men det bästa var nog när han körde in pa ytterligare en grannaltan och missade att de hade hunden ute och körde nästan pa den. Hunden saklart blev lagom irriterad av att ha en Alex inne pa reviret, och strirrade honom djupt i ögonen och ger ifran ett högljutt VOFF. Vad gör da min son? Jo, han tittar hunden tillbaka, lika djupt i ögonen och säger ROAR, hahaha. Kan lova att hunden blev skiträdd, och alla grannarna runt omkring fick sig ett gott skratt, jag och Lars skrattade sa vi grät. Snacka om noll respekt för hundar, haha. Men det är bra atminstone att han inte är hundrädd.

Igar kväll stoppade jag Alex i ett bad och eftersom han satt där inne och sjöng sa fint vagade jag lämna honom och fixa lite saker (sa länge man hör honom sa händer ju inget). Efter ett tag gick jag in och kollade till honom och ser att han slänger nat pa golvet. Förstar inte riktigt vad det är, men märker att Alex är lite nervös och pekar pa nat i badkaret och ser lite livrädd ut. Da ser jag det, han har bajsat i badkaret och den ligger nu och flyter runt, haha. Det är första gangen det händer, och han var fascinerad, och pekade tydligt varifran det kom, samtidigt som han var vettskrämd att den skulle nudda honom. Det blev till att tvätta igenom alla leksaker och sen skrubba rent Alex. Att det ska hända sana saker när man är ensam hemma och har ganska sa lite tid?

Kommentarer
Johanna
2010-04-26 klockan 10:11:02

Men Annika!! Du kan inte skriva sånt här utan förvarning när jag är på jobbet :)

Så.. Med ett sådant gott skratt så tidigt på dagen, kan ju inte dagen bli annat än bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin