Alexander och tvättstugan

Finns det nat som jag avskyr, som verkligen sätter alla mina nerver pa spel, samtidigt, sa är det att ga ner i tvättstugan med Alexander. Att ha ögon i nacken är inte tillräckligt, Ungtoken är som 10 Tasmanian devils, pa en och samma gang pa en liten yta. Han är sa snabb med att dra ner städgrejer (sopkvastar osv) blanda tvätten som jag precis statt och sorterat, dramma igen tvättmaskinen pa mina fingrar när jag haller pa att fylla den, stänga av den när jag precis satt igang den, ända grader till typ 95 utan att jag märker det, slänga in vitt med svart, ja listan kan göras oändligt lang! Nat som inte borde ta mer än nagra minuter tar drygt 15 minuter när man gör det med Alexander, suck!

Igar gick vi pa premiär promenad, bara jag Alex och Isabella. Självklart har vi varit ute tidigare, men da har Lars varit med och haft Alex i buggyn. Igar fick Alex ga brevid och halla mig i handen ända ner till postkontoret. Vi har beställt en stabräda, men den är slut i lager (suck) och beräknas komma in igen 20 maj (dubbel suck). Och eftersom Lars redan betalt den sa blir det för mycket jux att avbeställa, begära pengar tillbaka och hela baletten. Sa i eftermiddag ska vi testa att ga till Migros och "bara" handla vatservetter och se hur Alex klarar det, det är en ganska sa lang promenad, tror vi blir ute runt 90 minuter eller sa, far se om han orkar ga själv sa länge. Igar började vi ocksa träna trafikregler, att kolla flera ganger vi övergangstället sa att det inte kommer bilar och sant. Vet inte om han förstar hälften, men sant tycker jag man kan börja tidigt med och atminstone fa in rutiner pa det!


Kommentarer
Madsmai
2011-01-31 klockan 07:59:07    URL: http://madsmai.blog13.com

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin