Alexanders kvällsrutiner

Alex har verkligen kopplat det nu med att ga och lägga sig pa kvällen och somna vid samma tid varje kväll. Kl 8 gar vi in alla tre och lägger oss i stora sängen och varje kväll kämpar han sa hart mot sömnen, och det är sa otroligt gulligt att se. Först börjar han med att vägra ligga stilla, och haller sig i rörelse hela tiden för att lata bli att somna. Sen när kroppen säger ifran sa kryper han upp hos mig och myser, men da börjar han med ljudeffekter istället. Sa i nagra minuter ligger han och gör värsta beatbox och haller pa, och ofta slutar det med att han somnar mitt i ett ljud. Sen har jag och Lars atminstone en stund tillsammans ensamma pa kvällen och det är guld värt!
När jag gar in och lägger mig sa flyttar jag över Alex till sin egen säng och sen sover han (oftast) som en stock fram till kl 7 pa morgonen. Helt underbart!

Men jag och Lars har alltid haft asikten att saker kommer när Alex är redo, och vi har aldrig stressat fram nat, tvingat honom att ligga i sin säng med fem minuters metoden och liknande. Nej, vi är bada helt ense om att det kommer när det kommer, och jag kan inte paminna mig en enda gang om att vi har haft nan "angestperiod" när vi har försökt införa nat nytt, sa som man kan höra föräldrar prata om vilka jobbiga veckor det var när ungen skulle lära sig att sova själv och sa vidare. Varför tvinga fram sant som faktiskt kommer naturligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin