Helgen som gick

Igar hade jag inte mycket tid att uppdatera sa det kommer idag istället.

Fredagen, var som vanligt, lugn och skön, sa lugn att jag inte ens kommer ihag vad vi gjorde nästan, haha. Da var det en bra fredag. I lördags var det dags för bio, sa lite efter tolv satte jag mig pa taget mot Liestal för att möta upp svärmor och svägerskorna. Det kändes jobbigt att lämna bade Lars och Alexander sa pa en lördag, men de verkar ha haft jättekul utan mig. Taget var kaos, sätena brevid mig satt en familj av 4, med en 4-5 arig son och en runt 1 arig dotter. Mamman ammade flickan och hade tuttar slängande överallt, det var till och med sa att jag blev generad. Amning i all ära, men atminstone tycker jag att man kan vara lite diskret ända. Men det som jag tyckte var mest konstigt var att hon först ammade, sen gav hon full flaska efterat? Naja... Pojken var en riktigt liten satunge som sprang runt som ett vilddjur pa taget och spottade pa folk, slog pa folk och var rent vansinnig. Pappan märkte knappt nat eftersom han var fullt upptagen med sin laptop i knät. Usch säger jag bara vilken kaos det var, och ringde snällt till Lars och sa att nästa gang far han faktiskt köra mig, haha.

Väl i Liestal sa körde vi till grannbyn och tog tramen till Basel fran den, gick ich köpte biljetter till tre föreställningen och satte oss och väntade in tiden pa ett cafè i närgheten.
Själva filmen (New Moon, vad annars!) var över förväntan bra, hade ju inte nagra större förhoppningar pa skadespeleriet, men det har gatt framat pa den fronten. Nu längtar vi till 30 juni!
Efter bion kom Lars och Alex och mötte upp oss i Basel och tillsammans gick vi ut och at (Green curry för mig den, mums). Sen bar det hemat med en väldigt trött familj.

I söndags var det slapp och en promenad i skogen som gällde, dock med maximal otur. Alex skosnäre gick upp, och pa nat konstigt vänster när Lars skulle knyta det sa gjorde Alex värsta kullerbyttan och slog läppen i en sten, sa nu har han fin bla fläskläpp, stackarn. Men det är sant som händer, hela tiden när man har barn, det är bara till att behalla lugnet och andas djupt (atminstone för min del med allt det blodet som kom).

Nästa helg är det dags för kalas!

Kommentarer
Liselotte
2009-12-08 klockan 18:06:02    URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Jag drömde om dig och Alex häromdagen, vi var alla i en lägenhet och Alex babblade på som bara den! Sen kom det en äcklig råtta som skrämde livet ur dig och mig och kröp upp på mina ben haha. Jäkla snuskiga djur ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin