En sockerbagare...

Idag gjorde jag nytt Cornflakes godis till Lars och Alexander, det var väldigt uppskattat (mestadels av Lars, Alexander är mer inne pa ischoklad). Just nu har jag en lussekattsdeg pa jäsning, med saffran (blää!). Jag är inte galet förtjust i saffran, men ska det vara svenskt ska det vara svenskt. Pa söndag är det ju kalas, sa det är bara till att börja förbereda. "Huvudtartan" blir denna. Tror nog att det ska bli riktigt smarrigt.

Kom förresten pa att jag far plugga in lite luciatraditioner sa att jag kan styla av lite pa söndag och berätta jätteproffsigt om varför vi firar det, haha.

Kommentarer
Jenny
2009-12-12 klockan 21:40:56

Inte för att jag är i närheten av hur duktig du är på att fixa saker, men igår bakade jag också lussekatter! Fast jag halverade receptet och gjorde bara 16 stycken... Jag är så impad att du orkar göra så mycket med Alexander och vara gravid samtidigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin