Antligen är helgen över!

Missförsta mig inte nu, det har varit en bra helg, men sjukt stressigt och galet mycket att göra. Fredagen inleddes med tacomiddag, och följt av Gossip girl, dubbat! Suck vad irriterad jag var att de glömde skifta över, visst förstar jag vad det säger och hängde med i avsnittet, men rösterna gör mig rent vansinnig. Men fredagen var, som tur är, ganska sa lugn.
Lördag skulle vi egentligen ha akt in till grannstaden och shoppat lite julklappar, men vi insag ganska snabbt att vi varken hade tid eller lust till det, sa det far bli vid ett senare tillfälle. Istället efter Alex tupplur sa promenerade vi till badhuset och Alexander älskade det. Han hittade en tjej som han blev tokkär i och förföljde, hon var väl runt Ines alder eller sa. Men vad är det med barn nu för tiden, för hon var rent vettskrämd för honom!
Efter det bar det hemat, och nu snackar vi multitasking av hög niva. Lars tog hand om Alexander, medan jag, pa en och samma gang tillagade middag (rösti) fixade potatissalladen till söndagen och gjorde söndagssmörgastartan. Efter maten var det avslappning som gällde, vi var ganska lagom trötta (Alexander mest).
Lördag natt drömde Alex vad vi kan endast fantisera om en extremt hemskt mardröm, det var verkligen synd om honom. Han vaknade runt 1 och var rent hysterisk, det gick knappt att lugna ner honom och pulsen lag pa 250 eller nat. Det tog oss närmre 30 minuter att lugna ner honom, och da hade vi fatt tända lampan och prata med honom, kramas och gosat. Gudarna vet vad han drömde för nagot. Resten av natten fick han ligga mellan mig och Lars, vi tyckte sa synd om honom.

I söndags vaknade jag (ovanligt va) och det bar upp direkt, at frukost och sen satte jag igang och bakade tartan. Den var en bra bit under mina förväntningar, smakade gott, men riktigt jobbig att göra och utseende mässigt ingen höjdare. Sen var det städning fixning och doning resten av morgonen, kl 14 kom Lars mamma och man, tillsammans med Lars mormor och morfar. Jättetrevligt som vanligt. De gick vid 17, och da fick vi städa undan snabbt och började förbereda middag, för kl 19 kom Lars pappa med sin fru pa middag. Behöver jag säga att jag somnade väldigt gott igar kväll tillsammans med Alexander runt 21? Han var ocksa jättetrött, och när vi la oss sa lag han bara och fnittrade sen slocknade pa han pa tva röda.

Nu ska jag bara njuta av en ny, förhoppningsvis LUGNARE vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin