Inskrivning

Idag var vi pa inskrivning hos doktorn! Var lite lagom nervös halva morgonen, men det släppte ganska snabbt direkt när vi steg in hos doktorn. Sköterskan hälsade mig Välkommen, och hon blev helt överlycklig när hon sag att Lars var med, för uppenbarligen hade hon ocksa varit nervös hela morgonen hur det skulle ga med engelskan. Hon verkar riktigt rar. Fick direkt ga till toaletten och kissa, nat som jag har sa svart för att göra (Ursäkta detaljerna) Men inte nog med att man ska kissa pa kommando, sen ska man ocksa lyckas pricka koppjäveln!
Efter det blev det blodprov, blodtryck, som för en gang skulle  var ok, 122/77, pulsen var dock 118, haha. Sen fick jag väga mig, och direkt efter kom doktorn och hämtade in oss. Alskar hur det är här med noll väntetider.

Doktorn verkar jättebra hon med, och det första hon fragade mig, som hon sa var den viktigaste fragan, var hur man uttalar mitt namn ordentligt, hihi. Fick hjälpa henne lite med uttalet. Sen pratade vi igenom lite smatt om vi hade fragor och sa, men det hade vi inte, det är ju inte att detta är nat nytt för oss. Hon kollade efter knölar i brösten och gjorde en snabb undersökning, och allt sag jättebra ut, wee. Sen var det dags för ultraljud, hihi. Hon kollade hur manga bebisar det var (1!!) och kollade hur stor h*n är. Det visade sig att h*n var mycket större än h*n borde för denna tiden, och vips sa blev BF flyttat fran 27 mars till 20 mars, en hel vecka! Det innebär att jag snart gar in i v 10, helt otroligt vad tiden gar snabbt! Bebisen sag ut som en liten Gummibjörn, och man sag tydligt bade armar och ben. Hjärtat slog jättefint.

Om 4 veckor ska vi tillbaka igen, och da ska vi göra NUPP test. Mest för saken skull, tror ju inte att det är nan större risk att nat skulle vara fel, men det är bra att veta ända.

Det kändes riktigt bra att ga till doktorn, och jag älskar hur friskt och hälsosam man känner sig efterat.

Kommentarer
Fru Evelina
2009-08-14 klockan 12:05:28    URL: http://happilyeverafter.se

vad härligt att det gick så bra! och skönt att få ett tidigare datum hihi =)

håller tummarna för att det ska bli svalare när ni kommer hit!



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin