1 augusti

Idag firas här nationaldag, hurra hurra hurra! Det är sa uppfriskande att se alla flaggor överallt och stoltheten folket har över att fira sitt lands "födelsedag". Stor skillnad om man jämför med Sverige där man knappt vagar flagga med en svensk flagga utan att fa en smäll pa käften följt av "Jävla rasse/nasse/nationalist". Synd och skam tycker jag!

Vi har börjat dagen med en tur till utomhusbadet, riktigt skönt och uppfriskande. Vi planerar även en resa, men det blir inte förrän hösten 2011, och da, om planerna gar i las, bär det av till lyxsemester i Turkiet. Hösten 2011 kanske later ganska avlägset, men det passar inte direkt in i framtiden just nu att aka tidigare.... Nästa ar bär det av till Sverige i juni (Maddes student, tjohooo!) och sen sa har vi förmodligen (hoppas jag) utökat oss vid da, sa att aka nanstan solsemester nästa ar är ute ur planerna. Men 2011, da passar det helt enkelt perfekt. Vi ska fraga svärmor och svärfar om de vill med ocksa, mest för barnvakt sa att jag och Lars faktist ocka kan njuta lite vuxengrejer, hihi.

Om en stund bär det av till svärpäronen pa grillning, och farmor har köpt en pool till Alexander sa han ska fa bada lite igen. Jag har laddat med aksjuketabletter och hoppas pa det bästa!

Kommentarer
Fru Evelina
2009-08-02 klockan 11:31:01    URL: http://mammabloggarna.se/fruevelina

nemen ååå! Är det sant :-D!!!? STORT grattis!!!

Fru Evelina
2009-08-02 klockan 11:49:06    URL: http://mammabloggarna.se/fruevelina

åh så spännande!! det är klart att allt kommer gå bra men det är nog bara sunt att tänka som du - att det KAN hända. Men ni väntar ju barn och inte missfall!!

Fru Evelina
2009-08-06 klockan 09:58:12    URL: http://happilyeverafter.se

haha åh stackare... jag kommer ihåg hur det var, jag låg i soffan hela dan i tre veckor typ =)

spännande att se om det kanske är en liten tjej i din mage om du mår mycket mer illa denna gången!



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin