Dunderhonung (eller mjölk)

Igar var vi hos doktorn med Alexander för 1 manads kontroll. Allt gick bra, doktorn gjorde ultraljud pa hans höfter, mätte hans huvud, mätte honom (54 cm) och vägde honom. Bade jag och Lars blev lite chockade av vägningen, varan lilla tjockis väger 4605 kg, och ligger en bra bit över den "normala" viktkurvan. Jag bryr mig inte sa mycket om vad som är normalt och inte, sa länge han är hälsosam och mar bra, sa mar jag bra.

Sen började hon prata vaccinatoner med oss, och att vi kan ju diskutera vilka vi vill att han ska fa. Jag förstod inte riktigt vad hon menade och sa att jag vill att han ska ha alla vaccinationer han kan fa (det är väl inget man tvekar om) och detta verkade göra henne väldigt förvanad. sa när vi gick därifran sa fragade jag Lars varför hon verkade sa förvanad över det. Da berättade han att manga mammor här i Schweiz inte vill vaccinera sina barn utan vill att de ska bygga ett "naturligt" försvar mot sjukdomar, d.v.s genom att fa dem. Det var nog det dummaste jag har hört!
Nu har vi iallafall fatt tid nästa manad för 2 vaccinationer, jag är lite nervös, för normala biverkningar pa sprutorna är feber och stelhet i benen, och usch det kommer att vara hur jobbigt som helst när de ger honom sprutorna, tror jag kommer att böla minst lika mycket. Men jag tvingade iallafall Lars att se till att han är ledig fran jobbet hela den dagen sa att han kan följa med och sen vara hemma hela dagen med oss. Det kommer nog att behövas.

Kommentarer
Madeleine
2008-05-15 klockan 14:21:50    URL: http://geekosaurus.blogg.se

Men hallå, anledningen att man ska vaccineras är för att man ska SLIPPA sjukdomarna ju.. Det är ju inte lönt att ha ett naturlit skydd om man redan fått sjukdomen. Haha, de är lite tossiga de där schweizborna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin