Angaende grannarna

Igar lovade jag ju uppdatering angaende grannarna, men hade problem med att logga in, sa det blev lite försenat.

Iallfall, för att börja med dem som bor ovanför oss (Hellfamily kallar vi dem), sa tycker de att det är normalt till exempel att borra kl 12 pa natten pa paskdagen. Faktiskt för att vara helt ärlig var hela pasken katastrof tack vare dem. De har som jag nämnt tidigare 2 barn, och jag fattar ärligt inte hur de "uppfostrar" barnen. Den största, hon är runt 5-6, är vaken varje dag till runt 23. Vi vet det med all säkerhet eftersom vi hör henne springa runt och ibland även vara ute i trappen efter kl 22. Jag vet inte hur det är, men borde inte barn i den aldern ha bestämda tider att sova pa?
Det är verkligen jobbiga grannar just att, de är liksom inte ultramega högljudda, det är bara det att de gör ljud heeela tiden. För att inte nämna, vilket jag inte fattar, att mamman i familjen tvättar ungefär 20 maskiner i veckan, ungefär 5 maskiner varannan dag (detta vet jag med eftersom centrifugen som gar igang skakar vara möbler, sa det gar inte att missa det). Hur kan man ha sa mycket tvätt? Lars tror att det är för att de kanske kör textilblöjor till bebisen (barn nr 2). Da kan jag bara undra över alla människor som diskuterar typ vs plastblöjor. Ar det verkligen miljövänligare att tvätta femtielva ganger om dagen än att använda plastblöjor?

De andra grannarna, vägg i vägg (Satanfamily), de vet jag inte vad jag ska säga om. Hittar liksom inte ord. De har en dotter pa ca 2 ar, och de kan verkligen inte somna in henne pa natten. Varje dag nu i ca 5 manader sen de flyttade hit far vi höra henne skrika, inte normalt heller utan verkligen panikskrika runt kl 20. Varje dag! Hur kan man inte lyckas fa in rutiner efter 5 manader? Vad gör dem egentligen som gör att de inte lyckas lugna ner henne? Stoppar henne i säng, släcker lampan och sen gar? Fattar inte hur man kan lata sin dotter ligga och skrika sig själv panikslagen i upp mot en timme, varje kväll.

Nej, det är verkligen dags att flytta snart, innan vi blir totalt vansinniga här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin