Söndag trevliga söndag?

Jag älskar söndagar. Sa är det bara, sova länge, mysig frukost, ja helt enkelt avslappnad.
Sen här i, atminstonde detta huset, och vad jag tror faktiskt gäller hela Schweiz sa är söndagar officiellt en vilodag. Detta innebär manga olika grejer, men mest att det ska vara tyst. Man far inte tvätta, man far inte städa, man far inte dammsuga, barnen far inte leka ute pa lekplatser (ok, den regeln är väl lite väl överdriven tycker jag...). Sa i helhet, söndagar är sköna, tysta och avslappnande..... För alla förutom oss...

Vara grannar som är helt dumma i huvet (seriöst), de hamrar pa söndagar, borrar, tvättar och dammsuger i trappuppgangen, varje söndag pa exakt_samma_tidpunkt. Sen sa har de en dotter pa ca 5-6 ar som uppenbarligen inte vet vad ga är för nat, för det enda man hör hela tiden är boom boom boom i varat ta, bland följt av en större boom när hon springer och ramlar (detta händer ganska ofta, men uppenbarligen lär de sig inte av sina misstag). Helt enkelt, vi har väldigt ignoranta grannar som tror att de bor helt ensamma här i detta huset. Och, vilka, det med alla säkerhet kommer att skrivas om ganska mycket här.

Annars har det varit en bra söndag, jag önskade lunch, och det blev saklart min favvis, Nutella pannkakor. Sen en lite längre promenad, vi har helt underbart väder här för tillfället, jag har inte använt jacka pa 4 veckor, en tjock tröja är tillräckligt. Fick höra rykten om 13 grader nästa vecka, sa det haller i sig, yay. Ikväll ska vi kolla Heroes, eller det är mina planer iallafall, men känner jag Lars rätt kommer det inte att vara svart att övertala honom om det. För den serien är bra, verkligen bra. Rekommenderar den starkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin